|
|
|
|---|---|
|
Heisann! Passer den i en slik bil? hvordan blir det med motorfestene? /Stefan. | |
| Ingen som vil hjelpe en stakkars normann i nød...? | |
|
Det blir ju en jäkla massa jobb och få i den... Får man fråga varför? -------------- Min E30: Länk |
|
|
Hva mener du med masse jobb? Mer enn et normalt motorbytte? 320 motoren er totalvrak og jeg fikk et tilbud på en 318 motor... Derav motorbytte! Er det noe spesielt med med E36 motoren bortsett fra at 1.8 literen er 4 cyl? /Stefan. |
|
|
Har du allt och då menar jag precis ALLT från 1.8:an? Motor,sprut,startmotor,växelåda,kardan,styrbox du lår nog också få byta instrument hus, allternativt bygga om det om du skall få varvräknaren att fungera... Jag tror det blir lättare för dig att hitta en M50 motor så du kan andvända dina gamla delar... -------------- Min E30: Länk |
|
|
oj ursäkat jag såg nu att vi snackade att motorn skulle in i en E30.... M20 skall det stå INTE m50 -------------- Min E30: Länk |
|
|
Är det en m40 eller m43 du snackar om? m40 är säkert enklare att få i då den även satt i 318 e30 från -89 och frammåt. (även 318is-88) M40 satt i 318 e36 fram tom -93. Sen kom m43. Eftersom m40 fanns i e30 så finns det ju även grejor som passar perfekt, men hur det är med m43 vet jag ej. Dock är ju m43 en mycket bättre motor, så det vore ju inte helt fel att stoppa i en sån. Hej hopp! |
|
|
Motoren kommer ifra en 92 modell. Da må det være en M40. Hvis disse motorene satt originalt i en E30, så kan det jo ikke være hokuspokus å få ting iorden?? Eller? Jeg får med girkasse og kardan ja! Jeg tenkte at jeg kunne stappe i en motor som krevde minimalt med skruing! :) Og som i tillegg bruker mindre på mila! Har en E21 som bruker nok! Takk for alle svar forresten! /Stefan. |
|
|
Får du bara med växellåda och fixar en kardan och motorfästen från en E30 318i så är det lugnt. Måste byta insprut också, så kabelhärva och styrbox behövs också. Dkulle inte vara mer problem med en M43 heller. De är ju närapå helt lika. Ska man ändå byta elen är det inte svårare. |
|
|
Ok det varmet mitt hjerte! Takk skal dere ha! /Stefan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.