|
|
|
|---|---|
| ngn som vet vart man kan köpa dem för E39. Frågade Bmwsp deras passar inte. | |
Daytona |
Det finns en kille med en 540i sedan med kompressor på forumet som har dessa fälgar på sin e39. Fråga han så får du nog svar på vart han fick tag på dom. Tror han heter 540is. MIN EX:Länk |
|
om de är 540is ni syftar på så kör han med m3 orignal 19". BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Daytona |
wendtan---> japp, han jag syftade på. Så original m3 e46 i 19" passar rakt av direkt på e39 karossen eller? MIN EX:Länk |
|
Daytona: Jag vet att framfälgarna passar rakt av på e46. På E39 har jag tyvärr inte samma koll, men jag har för mig att han tänkte köra med bakfälgar runt om på bilen. Han hade nämligen framfälgarna till salu. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Daytona: här finns the full story: Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
E39 och E46 har inte samma hjulnavsdiameter och inpressningen på E46 M3 bak fälgarna passar inte heller. Så det krävs omfattande förändringar inklusive nedsvarvning av fälgarna. Så svaret är att orginal passar inte men det finns kopior ifrån olika tillverkare. /RS2 |
|
|
Rs2: Jag misstänkte något sådant. Dock kör 540is bevisligen på 4 orginal bakre fälgar från m3e46. Men de lär ligga en del modifiering bakom BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Var skulle man kunna hitta kopiorna | |
|
flyer: Länk har kopior av den fälgen, dock i 18" utförande och inte i 19" BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| har redan tagit kontakt med dem, deras passar inte | |
|
Flyer: De verkar inte finnas något annat ställe som säljer replikor förutom något företag i Usa. Oavsett hur du än gör så blir de lite jobbigare att få dom o passa på e39. Du kan antingen jaga tag i 4 st framfälgar som du svarvar eller replikor som får svarvas. Mitt tips till dig är att maila 540is och fråga vad som är smidigast tillvägagångs sätt. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Tack för all hjälp skickar ett mail till hnm nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.