|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
DSC funkar utmärkt, det gäller bara att komma ihåg att fortsätta gasa och inte frikoppla när man får släpp. Kör med dubbat. |
|
|
Min 12:a är som en stridsvagn på vägen. Kör med Dunlop odubbat.... Min tjejs 318 T fungerar också alldeles förträffligt. Svårt att få sladd med den när DSC är inkopplat. På den sitter det Good Year UG500 dubbat...... "BMW make the world faster" |
|
|
kör med michelin pilot o dubbat går bra fast dåligt grepp sidled. |
|
|
Kan säga att även mitt grepp har blivit mycket bättre nu! Däcken har kanske kört in sig efter många sommarmånader?! Synd med saltet bara... /Manray/ |
|
NOLL7NOLL |
Helt underbart att lägga upp baken och ge gas. Bilen går inte rakt en sekund till jobbet när det är snö :) |
| Min 325 Touring funkar perfekt på vinter när man har bra däck :) Min förra M5 hade jag dubbfria 16 tums 225:or på..den var lite mer "intressant" att köra. Det fina med BMW bilar är att det är så bra balans i dom, man liksom känner att det ska släppa innan sladden kommer. | |
|
Jag kör med Pirelli Winter dubbade 195:sulor och tappade idag greppet totalt, och for rakt in i en 1.5 meter hög snövall. Körde väl i 50 i moddigt före och bilen gick helt plötsligt inte att styra. Bromsade men inget hände och att koppla ur och styra gick inte.. Lyckades väl komma ner till kanske 20 km/h när jag for in i snövallen som lyckligtvis var rätt mjuk. Därefter hade jag snö i hela motorn och fläkten. :( stackars bilen. Fick skotta i motorn!! Nummerplåten for dän med. Men det är inte förens man förlorar kontrollen man förstår att man gått över gränsen till vad man kan hantera... Men visst fan är det kul att sladda annars? --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
|
Smala däck och tung bil är en bra kombination på vintern. Jag kör på dubbade Fighter 175:or (tillverkade -99) och är rätt impad av greppet efter ett par körningar i blixthalka. Jag gav 700:- för alla 4 inkl fälg. De hade enligt säljaren bara använts en säsong vilket nog stämmer med tanke på mönsterdjupet. |
|
|
Två ton bil, bakhjulsdrift, automat, 326 hk och diffspärr. Riktigt underhållande på vintern. Vinterdäcken är Nokian Hakka II 225/60-16. Kanondäck. Sämsta däck jag någonsin kört på var de Bridgestone Blizzak (225/60-15) som satt på min 523. Snudd på farliga faktiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.