|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. tycker inte det borde vara några större problem att klämma ut runt 200-230 hästar ur spisen på min 528i -87.. eller?? Någon som har några bra tips?? MVH. Erik | |
|
284 trimkam,sportavgas å en mappning så borde 200 vara nått.. annars ganska smidigt med 3,5 spis kanske,bara byta rakt av? sitter det motronic eller jetronic på en sådan bil förresten? |
|
|
Bästa och billigaste alternativet är att köpa en 3.5:a och lyfta ned. Antingen bara motor eller att du flyttar över hela sprutet. Angående sprut så sitter det L-Jetronic på 528i och Motronic på 535i/M535i. |
|
| Ok, jo jag har funderat på att köpa en 3.5l motor å lyfta ner. Det är väl i princip bara att lyft ur den gammla och sedan hissa ner 3.5l Eller hur mycket jobb är det med att byta till en 3.5l motor?? | |
|
det är en annan typ av insprutning på 3,5:an (motronic) se ovan. din bil (528i) har (L-Jetronic) insprutning. Du får alltså ändra lite granna i motorelen och även använda boxen från 535:an. det borde finnas beskrivet nånstans här skulle jag tro,kolla mekartipsavdelningen eller sök här i forumet. Men Koppling,låda mm borde passa. Lycka till! |
|
|
Lådan passar på motorn men går tyvärr inte att använda eftersom det sitter en eller två givare till Motornic:en på v-lådan på 535i/M535i. Men sök inlägg, det finns topics om detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.