AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
763

Attans stor backspegel?

Har precis införskaffat mig en m coupé som jag e jättenöjd med förutom på en sak?

Varför i hela världen har de satt i en sååå stor backspegen inne i bilen?

man ser ju knappt ut igenom rutan. men man ser väldigt bra bakåt :)

Tror ni att man SMIDIGT kan byta ut den mot tex m5ans mindre men med samma forms backspegel??

Har ni detsamma på era m coupéer?

Anders

M-POWER!

Länk
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Anders: det är inte "de" som har gjort det. det måste vara förra ägaren. M coupe är utrustad med mycket ellegant liten spegel som designmässigt matchar sidpspeglar. (vill ha)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har samma superspegel i min M Roadster och jag störde mig enormt på den i början, men nu tänker jag inte längre på att den är ivägen. har lärt mig att titta runt den nu :)

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Håller med wolv, du kommer att vänja dej fort. Jag kom från en E36:a och fick nästan lite panik i M Coupén ;) Faktiskt är min Nissan Sunny större inuti med sina wellpappdörrar och numera tycker jag snarare att M Coupén är lite småmysig. Man lixom "klär på sig" bilen när man går i i den, och det + motorn gör den så underbart kontrollerbar. Du vänjer dej vid spegeln, låt den sitta.
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Eller så är det för att du ska kunna se konstapeln bakom dig både tidigare, och enklare. :)
Tjena Anders,
såg dig parkerad på parallellgata till allén idag vid två- tiden. Hon ser väldigt fin ut måste jag säga. Skulle naturligtvis ha stannat för en liken ömsesidig beundran, men var lite stressad och hann bara susa förbi. För min bil bler det avställning i veckan, men det vor eju kul om vi sågs innan dess. :)

Inenrspegeln är precis som andra sagt, något som kräver tillvänjning. Det hjälper däremot att sitta rätt lågt ner i stolen, eftersom spegeln inte hamnar direkt i blickfånget då.. Kör försiktigt.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
mBOLO!!

Det var jag som var o tittade på din bil för ett tag sedan vid shellmacken vid ullevi..

Hör gärna av dig för lite z3 snack nån dag då du har vägarna förbi,

Anders

Får nog vänja mig vid spegeln verkar det som..fast jag skulle nog föredra en mindre,,

M-POWER!

Länk
Tjena Anders,
kul att du hittat en bil som passar. Kommer ihåg att estoril- blå var något som lockade och den här verkar vara i fint skick dessutom..

Bor du där du parkerade idag? Mitt emot ink n´art? Vi är några M coupéer i stan ändå så visst vore det kul om vi kunde ha lite z3 snack i vintermörkret. Kommer ställa av i veckan, hur gör du? Än så länge påminner ju vintern om vårväder här i gbg, så man vill ju gärna köra bara liiiite till.. Var ställer du av någonstans?

M Coupe
mbolo!

Jo jag bor där i krokarna.

Jag kommer ställa av bilen så fort det blir vinter på riktigt. Jäkligt kasst med garage tyvärr. Har ett garage hos min far i oskarshamn i nödfall. Men det e ju såå jäkla surt att behöva åka så långt för att ställa av bilen.
Du har inga andra tips på var man kan ställa av bilen för vinterförvaring?? Hade ju varit bättre att kunna ha den på nåbart avstånd. ifall abstinensen faller på :)

M-POWER!

Länk
Anders: har en plats i ett garaget inne i stan, men kommer kosta cirka 690/månaden.. Inte så farligt eftersom de tar hand om bilen på ett riktigt sätt, och är riktiga entusiaster. Skall kolla upp möjligheterna att hitta en till plats åt dig i veckan, så hör jag av mig när jag vet.

Kör lugnt och akta isfläckarna. Bakvagnsdrift kan vara kul, men lite farligt i innerstan :)

M Coupe
mbolo..

vore ju kanon

M-POWER!

Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Heh, backspegeln är ju bäst! Folk tror att man spelar uggla när man är ute och kör.. tittar fram och tillbaka bakom som en galning.. :)

Men som sagt, man vänjer sig!

/eFx
Anders:
har kollat upp garage möjligheter och det ser ljust ut. Mailar dig i eftermiddag med mer info samt telenummer. Ställer av min på samma ställe, så eventuellt kan de hålla varandra sällskap under vintern och dela körupplevelser ;)

M Coupe
vänta nu...är inte backspeglen till en M liten och rundad på sidorna? jag kanske har fel.
Anders är du missnöjd kan vi byta :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Z3c 4 ever:
Liten nej, rundad nja...oval är den
Se bild här: Länk

Z3c 4 ever!

Om du har en mindre som passar så byter jag gärna :)

Jag e ganska lång o sitter ganska högt i bilen o jag ser fan ingenting snett år höger pga den jäkla backspegeln :)
Får ju huka mig varje gång. Ganska jobbigt :)

wolv

Visst e spegeln stor??

Har samma mastodontspegel i min bil...

M-POWER!

Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Skönt att höra att det är fler som har retat upp sig på den amerikanska spegeln. Man tror ju att den är gjord för nån typ av back-tävling.
alternativen är stolen i botten & bli trött i vänsterknä eller sitt bra med benen och lek Uggla/Isbjörn med backspegeln..

Z MMM Coupe
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Anders W:
Jovisst är den stor, men man vänjer sig som sagt.... Iofs så är jag rätt kort i rocken och det kanske är mer störande ifall man är lång

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.