|
|
|
|---|---|
|
Tjena! jag håller på att skrämma upp min 323:a och har en portad topp tillsammans med filter avgas och extraktor. nu undrar jag om det är lönt att komplettera med en trimkam? vissa säger att det inte är lönt och för vissa är det ett måste.....finns det nån som kan sin sak som skulle vilja reda ut detta? // MVH Martin 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 | |
Hello Nasty |
Om vi säger så här så när du portar en topp så gör du ju detta för att öka flödet i kanalerna, borde det inte då vara rätt logigsk att sätta i en trimkam som klarar av att få upp flödet? MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
Självklart är det lönt att byta till en vassare kam. Men det kostar en hel del om man ska vara seriös (kam, vippor, vipparmsaxlar och hårdare ventilfjädrar) så om det är ekonomiskt försvarbart är en annan femma... Min princip när det gäller trimning är att först skaffa den vassaste standardmotorn (i ditt fall M20B25) innan jag börjar kosta på trim. På det sättet spar man mycket pengar i slutänden. Hoppas jag... :-) Kiip Spiiding! |
|
|
tål att tänka på.....det blir i alla fall en 272 graders, sen får vi se hur mycket extra det blir! tack för svaren // Martin 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.