|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan ge lite tipps till var man ska föra genom kabeln från motorvärmaren in i kupen? Någon som har bilder eller liknande att sända? | |
|
I bakre högra hörnet av motorummet (sett i färdriktningen) finns en genomgång med en gummilocks tätning som du kan använda. Den sitter c:a en decimeter ner på torpedväggen. Du får ta bort det svarta locket på boxen längst till höger i motorrummet för att se den bättre. Hålet finns precis bakom handskfacket (högrahörnet) precis där golvmattan och isoleringen tar slut. Du får dra fram handskfacket allt du kan och då kan du se och nå. Mycket bättre tillgänglighet får du om du tar bort handskfacket helt (men det är ju lite pyssel). Jag gjorde hål i gummit och förde igenom kabeln utifrån. Drog ut den i kupén. Tätade med silicon vid genomgången för säkerhetsskull. Fäste sladden ordentligt. Själva uttaget fäste jag vid väggen intill högtalaren. Jag använde en 1,5 m sladd. Jag har en 740 -93, men det borde väl vara likadant för din bil. Parf |
|
|
har du luftkonditionering på din bil? Jag misstänker att det är där du har dragit igenom din kabel :( |
|
|
Svar ja. Så du har inte den genomgången genom torpeden? Det var ju trist i så fall... Parf |
|
|
jo, jag borde ha det. jag har också AC. Ska gå och titta till det imorgon och hoppas att jag har bättre lycka med mekar gudarna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.