|
|
|
|---|---|
|
vad har jag för fel på min 524td-84 motorn startar å går men den verkar inte gå på alla cylindrar provad lossa på spridarrören med motorn igång det blev annorlunda ljud ur motorn på alla cylindrar utom på 2an byte då spridare på 2:an det blev inge skilnad har jag hål i en kolv då eller nått annat fel? Mvh Micke | |
|
blårök? vitrök? Spräckta toppar är snarare regel än undantag på dom gamla getterna. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
+ ett kompressionsprov såklart, glömde det. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
har du nånbra ide på hur man gör de Mvh Micke |
|
|
ide? ta det bara. Om du inte har grejjer själv, så lämna till en verkstad som kan. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
ska ta lös toppenn nu å kolla topp samt toppackningen de luktar diesel om kylvattnet Mvh Micke |
|
|
Tjena på dej nu har ja hittat felet tog lös toppen hittade en toppackning som var helslut på 1 4 5 6 s cylinder var de som de ska men 2 3 s cylinder var de bara ett stort kolvhål så de va bara rengöra blocket toppen å kolla om den var skev eller spruken å de va den ej så nu går den igen men den verkar dra luft nånstans för ja fick en tomgång på typ 4000varv men ja ska kolla runt insuget å pumpen men tack för hjälpen å har du nån ide vart man ska börja kolla efter läckagen Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.