|
|
|
|---|---|
| jag skulle byta ut antennmasten på min bil och valde då en eldriven sådan, och en kompis till mig satte in den. Men den blev inte riktigt vad jag tänkte mej, den går upp även när jag spelar skiva och går ner och upp igen när jag byter cd. Kan man koppla den så att den bara går upp när jag tänder radion? Radion är en Pioneer 6100 och bilen är en 525 E34. Någon färg på nån sladd jag ska leta upp? Tack på förhand!! | |
|
Skumt att den går ner/upp vid skivbyte. Den är väl kopplad på den utgång från stereon som avser att driva just elantenn, remote för slutsteg osv. Det innebär att den startar när stereon slås till. Blå eller gul kabel har förekommit för denna funktion, men ingen standard på detta tyvärr. För att enbart gå upp när radion används måste man gå in i stereon och tappa av spänning från enbart radiodelen någonstans. Svårt men inte omöjligt skulle jag väl tro. Servicemanual är önskvärt isf. FP |
|
|
Men hur är det om man har en antennförstarkare, går inte den igång enbart när man slår på radio, eller är det samma med den att den går igång när man tänder stereon? Farsan har en Lincoln, och då fungerar det som det ska, nämligen att antennen går upp när radion slås på. Klart där var antennen på från fabrik, men radion är bytt, och det är en helt vanlig Panasonic. |
|
|
Den går säkert igång när stereon tänds, även om man spelar CD/kasett. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.