AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
622

Varför är nedre kylarslangen tom på H2O?,

bl
29
blåblixt
525IA Executive-94 e-34
Hallå lr.

Jag satte i en m/k-värmare nyss, och efter det fyllde jag på ny kylarvätska. Jag luftade med upplyft front tills det bara kom vätska, tempen går upp till normalt och allt verkar funka...men...
Efter ett tag sjönk tempen till att det blå fältet, och det blev kallt i bilen, dessutom upptäckte jag att den nedre kylarslangen är helt mjuk, hur får jag ur luften??? Kan man pressa in vätska på ngt sätt?? Är e-34 525 onödigt svår att lufta?? Tacksam för svar....
Blåblixt

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
I stort alla BMW är svåra att lufta, lämpligt är att fylla den undre slangen så full som möjligt med kylarvätska innan du ansluter i övre anslutningen , är den tom öppnar inte termostaten, avsaknad av värme och tempgivarens inkonsekventa uppträdande beror på luft i systemet vilket också gör att termostaten inte kommer att öppna heller då luften till slut alltid lyckas hamna i termostathuset.(kräver kontakt med vatten för att funka) När det är kallt ute som nu så kan det ta en evinnerlig tid för termostaten att öppna. Sök på forumet med "sök inlägg" så kan du läsa resten av dagen.
eller se GDS avdelningen mektips som ex.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.