|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Jag undrar bara varför man inte köper en M5 snurra, typ 3,8 dom ligger ju på dessa effekter standard. Borde ju vara mycket enklare dessutom är det ju tufft när det står M-POWER på ventilkåpan...Men man förstår inte allt på denna jord... | |
|
Och missa allt det roliga med att kräma ur effekt ur M30B35?? :) ///Jesper |
|
|
Jag har själv funderat igenom vad jag ska göra med min bil, M5 motor eller sugtrim, och jag kommer att bygga en trimmad M30. Det känns helt enkelt som ett jävligt kul projekt. Sedan kanske det inte blir det billigaste alternativet men så är det ibland... så jag är väldigt intresserad av hur det har gått!! Mvh Tjäder |
|
|
Jag har själv funderat igenom vad jag ska göra med min bil, M5 motor eller sugtrim, och jag kommer att bygga en trimmad M30. Det känns helt enkelt som ett jävligt kul projekt. Sedan kanske det inte blir det billigaste alternativet men så är det ibland... så jag är väldigt intresserad av hur det har gått!! Mvh Tjäder |
|
| Jo de kommer bli intressant å se va prislappen hamnar på. Intressant å se vars man hamnar med 40-50k i plånkan. | |
Hello Nasty! |
Rump-nisse varför är det tufft när det står M-POWER? Vad jag vet så är det ingen som åker med M30 sugmotor på över 300hk på gatan så då kan det ju vara rätt roligt om någon gör det istället för att alla ska göra likadant o slänga i M-motorer eller turbokonventera vilket inte SBP godkänner eftersom du inte kan få intyg från BMW. Mvh/Henrik |
| Tror du inte att dom märker om du ska trimma och ha typ 300-350 hk,det ser ju knappast std ut.dessutom så tror jag att det ska rackla ganska mycket innan alt funkar klockrent,men visst går det att plocka ur dessa effekter ur en sådan motor det tvivlar jag inte på! | |
Hello Nasty! |
Vad är det som inte kommer se std. ut? Visst spjällhus kommer sitta på motorn men annars så kommer den se ut precis som vilken M30 som helst. Kolla du nr. på din motor så stämmer det inte överens med vad som ska sitta under huven på din E28 men det kommer det göra på min. Mvh/Henrik |
|
Ja nog måste du få trimma så om du vill, det är säkert roligare om man har plockat ut lite effekt själv men jag tror det kommer bli jobbigare i längden innan allt funkar som det ska. Dessutom så tror jag det är lättare att sälja en m motor istället för något bond trimmat, den dan man vill göra sig av med bilen.Men det är bara min uppfattning. Vad jag vet så finns det bara 4-5 st e28 med m-5 snurror,det borde ju finnas ganska många som har trimmat M30 istället som du ska göra,kanske inte lika seriöst men ändå... Skulle vara roligt att se broms papper samt hur mycket det har kostat i slutändan innan allt är klart. |
|
|
Annars har jag hört rykte på stan att det går å köpa en 3,8L M5 spis för typ 20 lök... ;-))) Storebror Kilander |
|
|
Nasty: Skämt åsido... Ska du använda tilljoxat original insugningsrör..? Storebror Kilander |
|
Hello Nasty! |
S38B38: Nej kommer åka med M5 3.8l spjällhus. Rump-nisse förstår mig inte på dina påhopp bond trimmat? Det kommer sitta en Dr Schrick GrA kam, BMW vippor, BMW ventiler, BMW kolvar, BMW stakar, lager, kolvringar så är det något som går sönder så kommer det inte vara några probl. att fixa reservdelar. Plus att dom är betydligt billigare än vad dom är till en M motor. Visst vissa av delarna modifieras lite för att få det bättre än org. det mesta för att göra saker lättare. Ventiler kommer bearbetas så dom blir lite lättare och tunnare för att flödet ska bli så bra som möjligt plus att det går att varva lite extra när dom väger lite mindre. Vi får se hur det blir när det är klart. Mvh/Henrik |
|
Nasty: Ursäkta mig det var inte menat att låta som påhopp från min sida:).Du verkar ju trimma på en seriös nivå och det funkar säker när det blir klart,men som sagt det skulle vara intressant med bromspapper och vad det har kostat. JAG tror det blir mycket billigare att bygga på en m-motor... |
|
|
Det är klart att det blir billigare. Men som sagt hur kul är det? Vem som helst kan ju skicka i en M5-spis i sin bil. Dessutom så lär ju en M30 med 300-350hk få en rätt så spännande karaktär :) Om jag bara ville ha en bil med bra drag i så skulle jag knappast trimma min 535:a. Då hade jag köpt en M5:a istället. Nu är man ju ute efter att känna den sköna kännslan av att ha skapat något själv. Något som inte står i varje gathörn och dessutom finns ju risken att man lär sig något nytt samtidigt också :) ///Jesper |
|
|
rumpnisse...jag kan lugnt garantera dig att det kostar mindre att bygga en maskin ala henrik´s än vad det kostar att renovera en s38 maskin. Jag lova dig att det kostar ett multi att trimma en s38 maskin... |
|
|
Måste bara få sagt att jag verkligen håller med Jesper... skönt att det finns fler av åsikt! Mvh Tjäder |
|
320-325 |
och sen går det väl att besiktiga lättare om man inte har en m motor i.. |
|
Jo.. Alltid en fördel om motornummret stämmer överens med papprena.. Skickar man i en M-motor så är det ju typning som gäller.. Ska väll inte va specielt svårt att få igenom kanske, men ändå. ///Jesper |
|
|
hej.... min mening är ju att en trimmad m30 är f-n så mycket ettrigare och roligare än en m5 orginal motor........ //henrik |
|
Hello Nasty! |
Jag får se hur det hela slutar mitt mål är att hänga av både E34 M5 och E36 M3 på strippen. Jag kan inte lova att det kommer bli så och så många hk i min men man får väl se när man kört 402m. vad klockan säger det kommer avslöja om det har blivit som man tänkt sig. Det är lätt att sitta o snacka, men hur många M3:or och M5:or går under 14s. på strippen? Inte många som jag har sett ialf. Rump-nisse vad har du för tid på din bil? Mvh/Henrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.