|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| CS: tänk om jag vore lika kunning, allvetande & erfaren i bilaffärer som du tydligen är...... | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
CS! Hur du än vrider och vänder på det så är det handlaren som kommer att tjäna på det då de har slutat att bedriva välgörenhet (har jag hört). Man kan aldrig tjata till sig saker utan de (läs bilhandlarna) avgör. Sedan att vissa kallar det rabatt eller tjata är en helt annan "ballgame". Tror du inte att de tar in den sk rabatten på jackan och 17" på ngt annat sätt? Kanske inte från dig direkt men indirekt via verkstaden eller dyligt. Kom ihåg följande "Det finns inga fria luncher" |
|
CS: Det är väl inte ovanligt att handlare har olika prisnivåer!? En del har högre priser men betalar bättre för inbytet och en del har lägre priser men betalar också lägre för inbytet. Därav är mellanpriset det intressanta men inte detsamma som inbytespriset!! Några år sedan nu...men skulle byta in min 318 -87 mot en något nyare 525:a...när jag tittade runt hittade jag två bilar...på två olika firmor men som låg i samma hus. Blev bjuden exakt hälften av den ena mot vad den andra bjöd!!! |
|
|
Peca: Jag har tidigare i tråden förklarat att det är nettopriset som räknas, dvs mellanskillnaden och eftersom mina erfarenheter är att dom inte kan ge nån rabatt på nya bilar om det inte beslutats centralt. Summa sumarum M-bilar gav ett bud som var 10.000 sämre i nettopris gällande inköp av fabriksny bil med inbyte. Tycker inte det ska vara så. Att det sen skiljer vid köp av begagnad bil säger jag inget om... G-M: Det vi eller mest du håller på med nu är pajkastning, så jag lägger ned hoppas du gör det samma. |
|
|
Kävlingepågen: Klart att handlaren tjänar på det hela tycker dock att det är fel att det kan skilja så pass mycket mellan olika åf. |
|
| Lämnade in min bil till M-bilar i Eskilstuna för reparation. När jag hämtade den en vecka senare så varnade PDC´n hela tiden ,det visade sej att bilen blivit påkörd fram och tryckt in en PDC givare. Verkstadschefen nekade och sa att det är omöjligt att det hänt hos dom pga den stått inom deras grindar och därinne är det omöjligt att olyckor sker! Otroligt eller hur!? Som tur var så kunde jag leta upp den teknikern som jag lämnade bilen till som bevittnade att bilen var oskadd innan den kördes in. Ska man behöva diskutera sådand med en BMW verkstad??? Till slut gick de med på att laga min bil med omlackad kofångare till följd. Otroligt besviken på M-bilar. Har haft min bil på rep hos dom för ca 50000kr de senaste två åren men ändå så behandlar dom en som en lögnare och bandit! | |
Roffa1 |
Har bara goda erfarenheter från M-bilar Eskilstuna. Trevligt bemötande från både försäljning samt verkstad. Känner fullt förtroende för dem. Dessutom mkt svårslagna priser i bilhallen. |
| Jag har positiva erfarenheter av säljarna både i V-ås och E-tuna, dock har jag märkt att de alltid ligger 50-100k över andra handlare. Sen kan man alltid pruta bort det, och som kund känner man att man gjort en bra affär. Så mitt tips: pruta hårt, det finns många tusenlappar att hämta på deras överpriser. | |
|
Att ta ut rövarpriser eller ge dåligt inbytespris vill väll alla bilhandlare göra och det är väl inget konstigt? Bara att sälja bilen privat istället, man behöver inte "ge bort den". Angående service och bemötande upplever jag att det har hänt mycket senaste åren, med nyanställningar osv där nytt folk är hungriga och vill hjälpa pga att de själva är intresserade. Trevligt bemötande, hjälpsam personal, oavsett om det sker fel eller inte så går det smidigt att lösa dem, något som för 5-10år sedan verkligen inte existerade. Tycker verkligen M-bilar Eskilstuna är på frammarsch och verkligen försöker (oavsett vad de lämnar för priser eller är villiga att betala för inbyte) och bara det är faktisk mer än vad många andra gör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.