|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Erfarenheter av denna Åf, dom dyker ju upp i Västerås i april. Även om dom anställda blir nya så kommer nog endel folk flytta över till en början. | |
|
klockrena tycker jag , jag har köpt 2bilar från de o de har funkat prima Länk Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Maxad: Hur är dom inställda till att låna ut bil vid service? |
|
|
Jag har aldrig lämnat in bilen för service hos de för att jag bor i Sthlm utan har bara köpt bilarna där , men innan köpet så åtgärdade de exakt allt som jag hade bett om utan några krångel Länk Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Trevliga, service minded och Jocke (chefen) är tvättäkta "BMW-nörd" sedan länge... Lånebil vid service brukar heta "hyrbil vid service" på dom flesta firmor.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Är Jocke den killen som pratar om bilen som den här rackaren? BMW-nörd är annars en bra egenskap! |
|
| För att nyansera bilden lite, M-Bilar gav 10000 sämre i inbytespris på min gamla BMW än vad dom tog på andra ställen. | |
|
Clubsport: Är den firman "en sämre åf" för det? //S |
|
|
inbytespris är ju tämligen irrelevant det brukar väl vara mellanpriset ( dvs hur mycket du måste dra fram) som är det intressanta eller?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Nettopriset är det samma alltså M-bilar gav 10.000 sämre i pris eller mellanskillnad på bilen. Vet hur det funkar efter sju nybilsköp. Klart som korvspad att vad man får för sin inbytesbil påverkar om åf är bra eller inte. Det var mycket snack för 5-6 år sen om att M-bilar var dåliga att ha att göra med. Att försäljaren pratar så man tror att han pratar till en sjuåring påverkar också intrycket negativt. |
|
|
STEPHAN: Så om du får ett skambud på din bil så tycker du att det är en kanonåterförsäljare, för dom bjöd ju trots allt på kaffe? |
|
|
Clubsport , det här låter mer som en pajkastning än rådfrågning från oss andra , du frågade o vi svarade sen får du dra dina egna beslut , PS " en firma kan lika gärna ge dig 30 mer än vad din bil är värd o sälja dig en bil som inte är värt de pengarna du betalar får är det en bra firma får att de gav mer än vad din bil va värd eller ?" |
|
|
för några år sedan vara jag inne och kollad på bilar på m-bilar. jag vet inte om det är samma som jobbar där nu som jobbade där då men... jag frågade en massa frågor om bilarna. tex hur många hästar dom hade och sånt. jag kunde redan allt sånt här förstås. jag ville bara kolla lite vad dom svarade. dom kunde inte svara på lätt 90% av frågorna utan att försvinna i 5 minuter och slå i kataloger. sånt tycker jag är pinsamt. fast det gör dom absolut inte till dåliga återförsäljare. jag ville bara berätta. |
|
chrille70 |
Lindholms bil i Umeå är bra att ha och göra med tycker jag, men de är inte heller så pålästa alla gånger. T ex så påstod en av säljarna att M5 E39 har en 4-litersmotor... OK om de inte har alla BMW-modellers snittförbrukning l/100 km i huvudet, men de borde i alla fall veta vad ett av deras "flaggskepp" har för cylindervolym...? MVH Chrille |
Esa |
När jag köpte min M3 där för tre år sedan gick allt klockrent, troligen för att dom ville bli av med den. Jäkligt fin bil men det var september så vinterklockan tickade. När jag vid ett tillfälle ville köpa en annan bil med inbyte tyckte jag deras erbjudande var skamligt motbjudande. På reservdelar var det lite si och så för ett par år sedan men dom har bättrat sig avsevärt. Tror dom gått skarmkurs eller nått. Dessutom är dom mycket kunniga när det gäller ETK'n och TIS'en, mer än man kan säga om de flesta BMW handlare. Dom är trevliga och hjälpsamma, inga problem att få råd och hjälp om man kört fast. |
|
Ingen pajkastning från min sida, lät mer bemästrande grån G-M sida då det lät som om jag inte skulle förstå att det är nettopriset som är intressant. Ville ha en nyanserad bild av M-Bilar som jag nu fått med dom mindre nöjda inläggen på slutet. |
|
|
Maxad: Grundregel 1A när man köper bil r ju att kolla runt vad likvärdiga bilar ligger på för prisnivå. Då går man inte på ditt scenario Viktigast av allt har dom kunnig och serviceminded personal på verkstaden? |
|
|
CS: "lät mer bemästrande grån G-M sida då det lät som om jag inte skulle förstå att det är nettopriset som är intressant." är väl pajkastning om nåt...eller?? Du nämde förövrigt aldrig i din fråga om det var ny eller beg bil du sökte (och även om det var en ny bil så är ju sällan "listpriset" som styr utan din "prutförmåga" att få saker på köpet, så vem vet: "dåliga M-bilar" kanske bjuder på 4 vinterdäck på alu fälg istället för 10 000:- mer i inbyte när du väl sitter vid förhandlingsbordet...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag trodde att det var erfarenheter som efterfrågades inte vilda gissningar, G-M skrev: -"så vem vet: "dåliga M-bilar" kanske bjuder på 4 vinterdäck på alu fälg istället för 10 000:- mer i inbyte när du väl sitter vid förhandlingsbordet". Visst, det är möjligt, det är även möjligt att dom inte gör det... Det hade haft större relevans för ämnet om du kunde säga att de bevisligen gjort det... |
|
Esa |
Det är lättare att tigga med lite prylar. Be dom ta in bilen på verkstan om det är en beg. och ta hjälp av en mekare att gå igenom den. Perfekt om man vill kolla leder och bussningar eller kanske ta en titt på kammen. Jag tror inte man har problem med objektiviteten med en mekare eftersom han inte har något direkt vinstintresse. Ser man något som behöver åtgärdas så bara att be dom fixa det eller ta delarna och åtgärda det själv. När jag köpte M3:an så kollade jag så kammen var okej. Sen visade det sig att en spindelled var på G och oljeservicen närmade sig. En ny vatten pumpen fick jag också med när säljare och jag trodde den var glapp, men dom ska tydligen vara så. |
|
G-M: Pajkastning från din sida då eller? Mina erfarenheter är att det inte skiljer nått på vad man får för sin gamla bil om man köper nytt eller bättre begagnat. Och jag har köpt alldeles för många... Visst kan man tjata sig till nått extra som vinterdäck tex. Men oftast så har man bra sådana redan och det man kan tjata till sig är sällan nått man behöver. Jag lyckades få kraftig rabatt på Williams jacka och 17" som jag hämtar ut i februari. Det som känns illa är att när det skiljer så pass mycket som 10.000 mellan åf är att dom pengarna går rätt ner i försäljarens ficka... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.