AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
591

Dålig värme i en e28...?

Vad ska jag göra??
Har knappt nån värme i min bil!!
Motortempen går knappt upp i det blåa fältet ens?
Kan det va termostaten??
Tacksam för svar!!
kn
310
knudi
535i -92
mest troligt termostaten om inte motorn får upp arbetstempen.

/Steffee
Ok,vart sitter den på min bil?..termostaten alltså??
kn
310
knudi
535i -92
kolla vart någonstans den översta kylarslangen kommer ifrån någonstans där den fäster i motorn vet ej vart på 1.8 L motorn har bara haft 6:or själv

/Steffee
Ok,ska kika på detta...om bilen går på tomgång länge stiger ju tempen,men så fort man kör iväg sjunker den till det blåa fältet & värmen försvinner från bilen....ska kolla om det finns termostat alls på bilen & sätta dit/byta termostaten först,får se sedan.
Tackar för svaren
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Termostaten sitter busenkelt att byta. 3 slangklämmor och dit med den nya. 250 spänn på Motor Nord och 375 på "Dyronomen"

Samma hände för mej en gång , "plattan" inne i temostaten hade hamnat snett och stängde aldrig vattenflödet.

Håkan
Ok,blir ett byte då....är det svårt att lufta systemet då??
-BeeMWe-
Ne inte svårt, öppna skruven, full värme/flöde i kupén och gasa tills det inte kommer nå bubblor ur skruven. Fyll på med vatten så d inte kommer in nå luft när du håller på.
Exakt var sitter den här skruven??
-BeeMWe-
Hmmm inte kollat på våran motor men på M20 och M30 satt den mitt ovanpå motorn precis framför kylaren.
Oki...men måste man använda den skruven då?
Får man inte ut luften om man klämmer på slangarna & har kylarlocket öppet & gasar?...har för mej detta funkar på en del andra lite äldre bilar?
dåså!...då var termostaten bytt & vilken skillnad det blev!
Nu återstår bara lite andra mindre fix,men tyckte att termostaten var akut med.....:)

-BeeMWe-
Tror luften gömmer sig lite varstans.

Gött med lite värme så här års :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.