|
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag göra?? Har knappt nån värme i min bil!! Motortempen går knappt upp i det blåa fältet ens? Kan det va termostaten?? Tacksam för svar!! | |
|
mest troligt termostaten om inte motorn får upp arbetstempen. /Steffee |
|
|
Ok,vart sitter den på min bil?..termostaten alltså?? |
|
|
kolla vart någonstans den översta kylarslangen kommer ifrån någonstans där den fäster i motorn vet ej vart på 1.8 L motorn har bara haft 6:or själv /Steffee |
|
|
Ok,ska kika på detta...om bilen går på tomgång länge stiger ju tempen,men så fort man kör iväg sjunker den till det blåa fältet & värmen försvinner från bilen....ska kolla om det finns termostat alls på bilen & sätta dit/byta termostaten först,får se sedan. Tackar för svaren |
|
|
Termostaten sitter busenkelt att byta. 3 slangklämmor och dit med den nya. 250 spänn på Motor Nord och 375 på "Dyronomen" Samma hände för mej en gång , "plattan" inne i temostaten hade hamnat snett och stängde aldrig vattenflödet. Håkan |
|
|
Ok,blir ett byte då....är det svårt att lufta systemet då?? |
|
-BeeMWe- |
Ne inte svårt, öppna skruven, full värme/flöde i kupén och gasa tills det inte kommer nå bubblor ur skruven. Fyll på med vatten så d inte kommer in nå luft när du håller på. |
| Exakt var sitter den här skruven?? | |
-BeeMWe- |
Hmmm inte kollat på våran motor men på M20 och M30 satt den mitt ovanpå motorn precis framför kylaren. |
|
Oki...men måste man använda den skruven då? Får man inte ut luften om man klämmer på slangarna & har kylarlocket öppet & gasar?...har för mej detta funkar på en del andra lite äldre bilar? |
|
|
dåså!...då var termostaten bytt & vilken skillnad det blev! Nu återstår bara lite andra mindre fix,men tyckte att termostaten var akut med.....:) |
|
-BeeMWe- |
Tror luften gömmer sig lite varstans. Gött med lite värme så här års :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.