AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.099

sälja fungerande bil i delar?! varför?

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Kolla denna annonsen: Länk och förklara varför man gör så. Bilen verkar ju helt OK att titta på åtminstone och fin inuti. Varför skruvar man ner en sådan bil för? begriper inte detta...

Borde ju gå att sälja för en bra peng. Kanske bilen är kraschad på något vis eller upprostad undertill eller?

Diesel-räsern
320-325
ja det undrar jag med .... det finns många exempel i bmwpower börsen .. man blir nästan tårögd när man ser helt stortsätt perfekta bmwisar som skall plockas i delar jag såg en jätte fräsh 750 m defekt topp annars bra och den skulle säljas i delar.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
att lämna in en 750 med def. topp på bmw kostar mer än hela bilen , minst.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
Si
765
Simon01
120dM -08
du kan tjäna mycket pengar på att sälja en bil i delar, har du tex en motor lös kan du iblans sälja den dyrare än hela bilen med motor. Det enda som kostar är ju tiden det tar att skruva bort grejerna.
tror att det är sallepwr här på forumet som gör så. hans 525:a verkar vara en -88. han har samma epostadress i forumet som anonnsadress. Kom gärna hit och förklara varför du gör så sallepwr/Henrik!!!

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag tror det kommer bli vanligare och vanligare med BMW-bilar i delar, det finns så mycket BMW i Sverige (pga import) och många ligger inte på sitt rätta värde, har man tex en nerkörd och halvskrotig M5 E34 så får man mer betalt i delar än att sälja hela bilen, då får man en småpeng. Samma sak med 750i/iL, det ligger mycket pengar i dem och det har importerats så många av dessa exklusiva bilar så att det nu finns en stor efterfrågan på delar och utrustning.

Det är bra med slaktobjekt, man får då bort de riktiga liken och på sikt stabiliserar det värdet för de exemplar som är i mint condition, gäller då förstås särskilt exklusiva modeller. En 520i E34 tex, är nog hopplös att få bra betalt för även om man skrotar 90% av beståndet.

//HD91

__
M5 E34 Limousine register
ga
126
gassa
bmw 635csi -84
hej på er.... jag vet ej om det är så med denna bil men ett allternativ är att bilen har varit med om något brottsligt och polisen har beslagtagit den....... där efter får inte bilen tas i bruk men den får säljas i delar....... vet en som sålde en 735 i delar på grund av detta och den var i grymt bra skick. men tydligen hade den varit med om något grovt och fick inte brukas mer... tyvär...................

//henrik
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Gassa: Vad menar du med det? Antag att jag äger en M5... om denna bil skulle bli stulen och sedan användas som flykt bil vid tex ett bankrån... innebär det att jag inte längre får bruka min bil?

Vad skulle isf motivationen vara? polisbilen kunde inte köra ikapp den?

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja, denna får du nog förklara närmre.... nyfiken på motiveringen som sagt.
Och helst inga hörsägen historier, för sådana platsar in i böcker av typen "råttan i pizzan".
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jo.. Det är jag som satt ut annonsen på bilen i delar. I hopp om att få mer för den.
Biler ser faktiskt bra ut även i real life, dock är den (som vanligt på E34) rostig vid tanklocket. Samt att låset på förardörren ej funkar (c-lås funkar dock)
Jag räkna på det och kom fram till att jag kunde få mer för bilen i delar. Dock var intresset lika svalt som det var när jag annonserade den "hel"
Körde med bilen så sent som igår och faktum är att det är en bra bil. MEN(!!) Jag har en M5 E34, en 523 -98, och en toyota mr2. En bil skulle bort och det fick bli 525an. Men får jag inte sålt den kan den allt få lov att stå kvar som prydnad.
Bilen är INTE stulen, har INTE varit med om något "skummt". Den som vill får mer än gärna komma och titta på den, prova den, kolla chassinummer etc, jag har inget att dölja:)
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Själv gjorde jag samma sak med min 240 turbo. När jag hade sålt av allt som var nåt att ha. hmm... tja... det var bara karossen utan dörrar, huv och bagagelucka kvar... så hade jag fått cirkus 20 000kr... det hade jag INTE fått för en gammal 240!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.