|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle åka iväg med 530:n så startade den klockrent och gick jättefint i ca 3 mil innan motorn bara dog. Försökte få igång den igen men misslyckades. Enligt soppamätaren hade jag 15 liter kvar men jag gick till närmsta mack och fixade 5 liter till, men den vägrade starta ändå. Är det någon som har några ideér vad som kan vara fel. Det här är den första diesel som jag någonsin har ägt så är det vanligt med såna här problem? /Fredrik | |
|
Har den gått långt? 20.000mil? Låter som om den inte får bränsle, borde vara dieselpumpen... Tyvärr kostar pumpen en hel del, men förhoppningsvis så har jag fel! Mvh |
|
|
Gahhhhhh! Precis vad jag inte ville höra.... Ja den har gått 20300mil.. Bra iofs att det hände nu då det fortfarande är 3mån garanti på bilen. De borde väl inte tjafsa om något då vi knappast har lyckats misshandla pumpen på den veckan som vi ägt bilen? Det har inte varit några missljud i bilen och den har gått som en klocka, borde vi inte ha hört ett vinande/malande ljud om pumpen höll på att rasa? /fredrik |
|
|
Hoppas inte, för jag läste om ett fall i T.V. där soppapumpen på en bensinare hade pajat och där konsumentverket? dömde till försäljarens fördel, pumpen fungerade i 2 veckor efter köpet och ansågs inte ha varit sönder vid köpetillfället. Men misströsta inte! OFTAST dömer de till kundens fördel, dessutom finns det duktiga mekar som inte kostar blod! Förlåt om jag lät så negativ i början, det måste inte vara pumpen. Kontakta firman och säg bara att den rasade utan orsak så får ni se vad felet var. Mvh |
|
320-325 |
varför är pumpen så himla dyr då? |
| Bränslerelä? | |
|
Hej ursäkta att jag tjatar, men gissningar & spekulationer i all ära, men du måste ta en diagnos på systemet. Låt en Boschverkstad eller BMW verkstad ta reda på vad felet är, risken blir annars att du börjar byta saker som folk har haft fel på typ - min kompis polares farsa hade en med SAMMA fel, det var kamaxelsensorn, du kvistar iväg och inhandlar denna, bara för att få reda på att det inte alls var den som var trasig på din bil. Mitt råd, ta en diagnos, börja där. Ha det bra MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
dieselmeken: Ja vi har bärgat den till BMW och de ska få titta på den. Det blir väl lätt så att om man börjar byta något och det inte löser sig så blir man lite stressad och kanske börjar tokbyta delar och då blir det dyrt... Som jag sa tidigare så har vi ju fortfarande 3mån/500mil MRF-garanti, så är det något dyrt är det väl lika bra att det pajjar nu och inte om 4mån. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.