AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
621

Hjälp mig me liite småfix 325 coupe -92

Astral
Höger elhiss hackar går typ ett steg varje gång man trycker samt fläkten går bara på 1:an & 4:an förslag på åtgärder önskas tack på förhand!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Höger elhiss, prova med att riva dörrsidan och plocka loss elhissmotorn. Kolla hur kuggen i motorn mår. Har för mig att det här är ett känt stdfel på E36 coupe(kan ha fel). Tror BMWverkstan löser det hela genom att byta motorn för 2-3 Tkr. Fläkten: glapp i motsåndet som reglerar hastigheten? Lossa panelen och gå an med testmejsel samtidigt som du vrider på brytaren. Hoppas det kan vara till nån hjälp...
"35%-ig tummen mitt i handen"

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Rolv
Jag hade samma problem. Det är nån magnet som lossnar, det är bara att trycka tillbaka den. Jag vet att det är en väldigt dårlig beskrivning men det ska finnnas en fullständig beskrivning som är inlagt tidigare på det här forumet.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tjena Astral

Problemet du beskriver hade jag oxå på min 325 när jag köpte den i våras. Det va motståndet till fläkten som hade "bränt" sönder. Ett nytt kostade 250kr på BMW i Helsingborg. Du byter det själv lätt genom att ta bort panelen vid pedalerna på förarsidan. Motståndet sitter snett upp på höger sida med ett "klippsfäste" och en elanslutning i ena änden. Låter kanske krångligt med du kan inte göra fel. Elanslutningen har dessutom en ska. snabbkoppling. Lycke till
Smalex
Tjenare Astral !

Du har nog samma hissproblem som oss andra cupe ägare.
Läs mitt svar till insändaren "FÖNSTERHISS" finns med idag.
Detta hjälper dig garanterat att få ordning på hissen.

///Alex.....................
Astral
Smalex: Min elhiss är som ny igen tack för tipset! =)

Jimmiboy: Plockade ut motståndet idag ska fixa nytt imorgon håller tummarna att det bara är det som är felet =) tack för tipset!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.