AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
626

320 eller 325? svårt val!

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
står ivalet och kvalet imellan en 320 och 325.
upplever 320àn som en kalasmotor men kommer nog sakna vridet i 325àn.
men en prisdiff på 30000:- tycker inte jag är motiverad!
tacksam för åsikter.
Mvh kenta
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
köp en 320 med skuren motor och lasta i en 325 motor då får du en billig 325:a!!!

//Cosmos
Söker 520 E28 eller 323 E30!!!
Köpte en 325 (E46) nyligen, ooootrolgt nöjd med motorn. Har inte kört nya 2.2 liters motorn men dock den gamla som jag anser vara rätt kul men alldeles för trött. Är det nått man ångrar så är det att man snålade på motorn. Har du råd så kommer du inte ångra 325an.

Dessutom har väl 325an bättre andrahandsvärde den dagen du säljer kärran.

Lycka till!
Astral
Köp en 325:a de gjorde jag de är en sån otrolig skillnad på draget så när du kört en 325:a tittar du inte ens åt 320:n längre =)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kolla under rubriken E46 touring lite längre ned, där diskuterades motorer 2.2/2.5l osv:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Sipp
Som jag tolkar det handlar det om en ny bil? Då har Asken helt rätt, kolla in E46 touring rubriken!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Dagens 320 (E46) är ju betydligt vassare än E30 och E36. Tror man klarar sig ganska lång med en sådan.

Mr C
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Tackar för svaren.
Frågan gäller gäller E46àn.

Tycker att 320 har en kalas pjäs under huven så det lutar åt denna men jag skall ta en sväng till i 325àn innan beslut.
Kom gärna med fler synpunkter.

Trolig bestälning:
320, titansilver, komf..pkt, sportsänkning, sportstolar, gran Turisimo inred.., armstöd, HK högt +först.., Vita blinkers, Gasurladdningslampor, motorvärm..
SYNPUNKTER PÅ DETTA???

Låter som min förra kärra. Hade en 320 E46 silverfärg, 16tummare, sportstol, grand turismo, xenon, paket, sutomatisk avbländad spegel. Tyvärr bara 150 hästarn men i övrigt en härlig kärra. Utrustningsmässigt har du gjort rätt tycker jag!
Triad
Jag var i samma situation som du. Jag valde mellan 320i och 325i. Ekonomin räckte till 325i men jag valde ändå 320i. Anledningen var att jag inte tyckte att 325i var 30000:- roligare. Det är till och med så att 2.2l motorn är lite roligare enligt mig. Det beror på att den har lite mera spets och är varvvilligare. Varvvilligheten kommer från att den är mer kortslagig än 2.5l motorn. Visst tappar man en del vridmoment men inte så mycket att det ledde mig att köpa en 325i. Jag har nu kört 250 mil och är väldigt nöjd. Nu är jag ju lite försiktig med att varva då jag fortfarande kör in bilen.

Utrustningsmässigt så tog jag ej sportpaket utan pluspaket(flera av dina tillbehör finns i det nya pluspaketat). I övrigt som du men dessutom PDC. De nya BiXeno rekomenderas mycket starkt!
Nått du måste se till att du får är M-ratten - grymt skön!
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Tackar för svaren.

Vad innehäller det nya pluspaketet?
Är det sportstolar, armstöd fram, fälgar stjärneker 45 16" och fönsterhissar bak för 9900:- i komb.. med komf..paketet eller stämmer inte detta

Jag tänker nog ta M-aerodynamikpaketet för 4100:-, har endast sett paketet i brochyren men det ser
bra ut samt att verkar prisvärt.

Funderingar över M-paketet men tycker att är lite dyrt, samt att jag inte är så intressead av några av de ingående delarna typ shadow line och antacit innertak.
Ingår metalic lack i M-paketet?, framgår inte helt.
Tavksam för svar // Kenta

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.