AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.030

Sonax flytande hårdvax eller Turtle extreme?

m-king
Jag tänkte polera bilen, men jag är inte säker på vilken jag ska använda. Vissa säger att sonax är bättre, vissa säger att Turtle är bättre.. Vad har ni för erfarenhet av det?...sen kan man polera bilen för hand med båda medlen?
Ja
760
JanF
530i-93
Kombipreparat som både polerar och vaxar på en gång håller inte lika länge som när du först polerar och sedan vaxar med olika medel.

Så här der min lista ut

1. Hagmans
2. Sonax
3. Turtle
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Näe, gillar tyvärr inte turtle. Har provat lite olika produkter av deras sortiment och kan säga att jag föredrar sonax eller hagmans. Annars gör 3M bra grejer.

Schnelle fart, Härliche fart.
320-325
sonax är väl en test vinnare
Sonax och 3M och ALDRIG Turtle. Köpte en dito för 1,5 år sedan och hela motorhuven blev alldeles vit efter en vaxbehandling. Aldrig sett maken till mer kritning. Bevare alltså!!!!

/D
Sonax sägs vara bäst enligt tester, men jag har tills nu använt mig av Turtle Extreme och resultatet är helt klart godkänt också! Använt det ca 5ggr, alltid perfekt!

/Manray/
320-325
som sagt sonax
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Sonax! Har aldrig blivit missnöjd med någon av deras produkter vilket jag inte kan säga om en del andras.
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Hagmans är suveränt :-)

Peter
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har användt Sonax hårdflytyande vax ett par gånger, men tycker den är lite väl "tunn". Man har svårt att se vart man redan har vaxat och vad man inte har osv..

Köpte Turtle Extreme nu och provar det, så får vi se, det som är positivt med Sonax är hur länge det håller lacken fräsch :)

// Simon
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Hagmans vax håller bäst och ger ett bra skydd. Dessutom får man fin glans i lacken. Föredrar Hagmans framför både Sonax och Turtle. Sonax har sämst hållbarhet enligt mig, bara några tvättar så är det borta. Turtle något bättre. Men Hagmans bäst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.