|
|
|
|---|---|
|
Jaha då man hade planerat o käka middag o skulle basta , när jag nästan va framme ja då kom det en räv precis mitt framför hann inte äns reagera, Jaha M5 paketet kylaren styrservon kondensorn kondensorfläkten o remmarna flög lite överallt, tur var att man har helförsäkring , men det än en hög själv risk *suck* lagomt till Jul.. undra va det skulle kosta om man skulle ha lagat det själv.. Ett råd ta en tilläggs försäkring för vilt, man slipper självrisken då, de ska jag ta o fixxa, så man inte står där igen.. Har man intresse, tar man sig råd :) | |
|
Ja djur kan vara i vägen, min 320 -88 vart det mos av när den hade litte närkontakt med en älg. Och snål som man var så åkte man bara med trafikförsäkring. Livet är ingenting för amatörer... |
|
| Har än så länge bara smällt en hare. Tog två svarta plast-delar i fronten. Kostade 35+18 kronor. Harjävel... | |
|
ja råkade köra på en katt med farsans 325 e36 för en del år sedan , det gick ordentligt fort och när katten hoppade ut högt framför bilen trodde både jag och passageraren att hela fronten gett vika då det lät som att någon smällde av en handgranat.... lustigt nog hittade vi inte så mycket som en enda repa på bilen.. letade 1 timma efter katten men den var borta. fattar inte hur det gick till. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
Aldric |
Tog en fågel först, den gjorde rent hus med ena strålkastaren, fick spola ur blod och annat med vatten på en mack, åker vidare, smäller en grävling, halva spoiler + dimljus + luftkanal till bromsen borta, parkerar, blir påbackad i fronten. Fick nya skärmar, huv, front, spoiler, strålkastare, dimljus på försäkringen, även om försäkringsbolaget hade lite svårt att tro på att allt hänt samma dag ... *S* :) 17 000:- kostade det visst. Var på en E36:a. Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
plocka en and i 140 me min m535 för nåra år sen. tog i spoilern och small fint . stanna o kolla då var luckan för bogseröglan borta inte så illa =). ankfan syntes inte till i allafall /Steffee |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur gick det med räven? ///MVH Hasso Länk |
-Daniel- |
oj inte trodde jag att fronten var så vek så allt det där går sönder av en liten räv okey att plasten spricker lite men inte trodde jag nått mer skulle hända |
|
jag låg i 90 ungefär och det var en full vuxen räv, måste väl ha vägt 20Kg minst. Han kom mitt i gallret tog me sig mitten av kofångaren o dök genom kylaren som for in i styrservon och generatorn, kollade igår kväll och själva hjulet på servon hade gått i småbitar, M5 fronten är ju så låg att han tvingades fara genom kylaren ner genom has plåten tappade kylar vätskan blev het direkt, o stängde av tror ja klarade toppen iaf.. 5000kr i självrisk, men antar att skulle ha kostat många många tusen, Det typiska var att jag hade tvättat upp bilen seriöst o köpt nytt batteri o allt , men men sånt som händer, Det drygaste är att bilen blir nog på verkstad länge antar jag. Och räven den är i himmlen den ... |
|
|
Smälle en hare med föräldrarna V70. Dimljuset gick sönder, och det satt kvarlevor som var riktigt sunkiga kvar i dimljushålet. usch;( Tur det inte var min bil =) |
|
|
Hasso: räven slank ur näven, det vet väl alla?? *LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Du har inte viltskadetillägg? Upptäckte att min försäkring innehöll just det när det hade vart grävlingjakt. Nytt dimljus, ny kylare, ny kondensor, begagnad AC-komp, konvertering och hjulinställning. Alldeles gratis. Dessutom en ny Passat i en vecka för en spottstyver. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| en räv på 20kilo skulle jag vilja se : ) | |
Maha |
höll på att plocka två harar på en gång... en med varje hjul... *pallnit* men det va på vintern så stoppstäckan va lång... men den sista haren hann precis förbi bilen.... samma sag som syrrans kanin dog åxå =( |
|
Kan i allafall upplysa om att Alpinas front spoilers är väldigt sega dorningar då jag tog en hare med e28 i ca 110- 120 uttan ett märke på spoilen. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Jaja kanske lite fel med 20kg, va vet jag men men.... har ändrat försäkringen så att djurkollision ingår,Folksam har det gratis i helförsäkringen, men inte Länsförsäkringar som jag hade tyvärr.. |
|
|
Simon01: Kanske var en korpulent stadsräv!? En grävling o en pippi har jag klippt med kärran. Grävlingen var stenhård! Grävlingar är ju iofs väldigt sänkta så det blir inga skador på bilen. Mer än taskig hjulinställning om man har riktig otur. |
|
|
Ja jag har varit med när polaren körde på (läs: över) en grävling. bilen fick bogseras därifrån, besikningsmannen beräknade skadorna över 70.000:- utan ens ha tittat under bilen... Bilen var en Volvo 960, det vart en ny bil för honom... Det gick i ca 100km/h och grävlingen var död och djuptfyst... varför stannar man inte och sparkar ner den i diket, då den vart påkört första gången kan man undra?.. //K Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
Jag tog i alla fall mitt ansvar och tog snöskyffeln ur skuffen och skyfflade ner grävlingen i diket! *RIP* |
|
|
Lite offtopic men ändå. Ifjol sommar var jag i Europa med familjen, vi bilade ner till Frankrike. Tyvärr så hade bromsarna lagt ner på vår Audi A8 så vi fick åka hyrbil; Saab 9-5 Aero. När vi då närmade oss de italienska alperna så möter vi en lastbil som troligen hade sten, jord och grus på flaket. Plötsligt smäller det till, man hann se i ögonvrån att något kom flygande. När jag tittar upp igen så har vi fått en sten stor som en knytnäve mitt i framrutan! Lamineringen höll precis, det var som en liten påse som hängde in och hela rutan var full med sprickor! Kanon, tänkte vi, mitt i Italien! Vi ringde till Avis och Saab för att kolla om de visste vart vi kunde få en ny ruta. Nej men det är enklare om ni fixar det som är där nere sa de! Ja just det, tyckte vi, det är ju gott om Saab-handlare i Italien! Tillslut hittade vi en i Verona, mycket trevliga människor där förövrigt! //Thorssa |
|
|
Djurkollision täcker väl bara klövdjur + grävling om inte jag minns fel... Dock så bra att ha!! Bmw-boy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.