AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
616

handsfree avmontering...

ma
13
masnin
328i -00
Har en original handsfree monterad, men den är för Nokia och jag har en samsung telefon som duger åt mig...
Finns det "telefonhållare" för samsung?
Testade ta bort den och det var inga märken (som stör mig iaf), sladdarna går in i panelen, men sen? Det måste gå att få bort hållaren på nå snyggt sätt... vill inte riva nåt i onödan...
Tacksam för nåt tips!

Åter till julölen...

gossen
En passiv hållare för din Samsung kan nog finnas. Men att koppla in telefonen på befintlig HF-box blir knepigt om det är så du menar. Dels måste du hitta en aktiv hållare för din telefon med kablar osv, sen skall dessa anpassas till Nokiaboxen. Inte så troligt att de har samma LF-nivåer, laddström, styrning osv.
En komplett HF till Samsung kan vara ett alternativ, då skall denna anpassas till BMW:s system, mic/högtalare, ev. rattstyrning och display osv, kan vara väl så knepigt.

FP
ma
13
masnin
328i -00
Då byter jag hellre till Nokia! ;) SÅ bra är inte samsung... hehehe
det är ju inte så tokigt med handsfree heller kanske...
Och kanske bättre att använda den än att montera bort den på ett osnyggt sätt... (sladdarna som kommer ut sitter ju i själva hållaren, har iofs inte öppnat den och kollat, men de måste ju lossas på nå sätt och "stuvas undan")

gossen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.