|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har nån här testat Koni-dämpare på sin e32, eller kryssar bil? Funderar på att köpa det å ha fram så lite åsikter runt d. MVH Ronny. | |
|
Bra val, köp ! Det är väl den justerbara varianten som du menar ? Jag hade tidigare Bilstein på min 740-E32 och vart aldrig riktigt nöjd. Tyckte de var för mjuka och gav genomslag. Fjädrarna var av typen H&R -35 mm. Måndags ex. eller inte... Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Ja, det blir justerbara. Har vanliga sachs gas bak nu, men med fel fjädrar nu, dom var när jag hade nivådämpare som funkade. Ska ta fjädrar oxå från samma firma. Vart paff när jag såg priset på koni-dämparna, bara något dyrare än sachs. Ska bli mycke intressant att känna hur det blir. Antagligen som ett tvåtons stryckjärn. | |
| RonnyL-får man vara nyfiken & helt enkelt fråga hur mycket dom kosta?? | |
|
Det är knappast dämparen som orsakar genomslag, det är fjädern som är för mjuk! Koni dämparna är bra och framförallt dom har ett bättre pris, men lider av ojämn kvalite. Bilstien dämparna är helt klart bättre, men tyvärr ej justerbara. Men å andra sidan vem behöver igentligen justerbart på en gatbil? |
|
|
Pelle, jag antager att det är mitt svar du refererar till. Om du söker på "genomslag" under 7-serien kommer du att hitta mitt tidigare problem som jag drogs med. Jag testade bla. 3 olika konfig. på fjädrar mot Bilstein dämparen med liknande resultat, dvs. genomslag (varav H&Rvar den sista). Jag finner inget annat än att det var dämapren som inte höll måttet och den byttes senare på "garanti". Även efter bytet så upplevde jag genomslag, dock blev det en klar förbättring. Ångrade att jag inte orkade vänta en extra vecka på Koni dämparna som det var lite lev.tid på. Bilstein är fö. ett välrenomerat märke som jag har all respekt för. Men i mitt fall så fungerade det tyvärr inte. När jag köpte mina Bilstein så kostade de 1800:-/st medan Koni gick på 2100:-/st Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hej igen. Jag har fått 1500:-/st på Konidämparna. En firma här i Stockholm. Jag har inte namnet nu, sitter på jobbet, men om du vill kan jag ta fram det, de hade erbjudande på dom nu. Han sa aldrig vad dom kostade vanligtvis, men Jag är ju rätt sugen på att se hur dom är. Sen hade dom även fjädrar till min, har monterat gas-dämpare bak, behövde kraftigare då jag tagit bort nivådämparna. Så firman hade iaf det jag sökte till för mig bra priser. MVH Ronny. |
|
| RonnyL-nej,jag ska ej ha sådana,var bara nyfiken......:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.