|
|
|
|---|---|
| ringde till bildelsimporten för att ha tryckplatta till m30 motorn men då till frågan skiljer det sig något på en vanlig 535 -88och en 745 bottendel med svängjul och koppling för han sa att han hadde 2 olicka artickelnummer +sitter det dubbelmasse svängjul på en 535 motor -88 och uppåt tacksam för svar då jag ska beställa koppling///robban | |
|
Varför använda punkt, komma och versaler, när man låta bli? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja,puh..var andades han? .. ;0) |
|
|
>Erikw. Kul att du gör bra reklam för "vårat" forum... sidenmark. med endast 6st. inlägg får nog ett väldigt bra intryck autopower... (Ställer en fråga, och varet han får har inte ens med saken att göra!) Det här är inte zatzy! Sluta att hacka på kolk som stavar fel mm. Jag själv är dyslektiker, och stavar inte alltid så bra själv. Men då är det väl en jävla tur att det finns folk som är så pass inteligenta att dom fattar vad man skriver en då! >sidenmark. Tyvär har inte heller jag något svar på din fråga. Jag är inge vidare på M30 motorer. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
matte22k |
Bonje: måste hålla med!!! |
|
Jagförstårinteriktigtvadhanäruteefterpgaminlågaintelligensmenförklaragärnaförmig. Jag kan ju passa på att svara på att E34 530i/535i fick dubbelmassesvänghjul 1988/3, så på en 88:a man måste kolla med chassinumret vilken koppling som passar. Om man knappar in chassinumret här Länk , så får man fram när bilen är tillverkad vilket kan ge en ledtråd. Enligt ETK är det inte samma koppling på 745i (om det nu var en fråga?). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej,använd inte dubbelmasse svänghjulet,skaffa ett vanligt svänghjul från en E28 528-535.Och så beställer du tryckplatta till en sån. /Petri |
|
| petri: tackar då får jag fixa ett sådant och körde du med 530nm plattan på din med bra resultat? vad använde du för lamell?//robban | |
|
Japp körde med 530 plattan och fyrpuckad sinter,har inte haft nå problem alls men nu blir det en treskivig Tilton. /Petri |
|
| petri: när jag kollade i katalogen så hade dom ett annat urtrampningslager som var längre ,behöver man köpa ett sådant med eller funkar orginal ?en annan fråga toppen som du kör med när du bromsad kan du säga exakt vad som är gjort med den kam,ventilfjädrar,portning,mm för dr schrick 284/280 var den enda schrick jag hittade.och såg att du körde med en iveco intercoler vad är det för mått på den//robban | |
|
Petri har nog lika Iveco ic som jag har till salu |
|
|
Bmw-andreas: vilka mått är de ic:n, pris? måste ha en till Alpinan... |
|
|
Cellpaket bredd: 560 mm Cellpaket höjd: 440 mm Cellpaket bredd: ca 60 mm 3tums anslutningar innerkant 670mm mellan dom ytterkant på rören 830mm pris 5k sprillans ny |
|
|
Kör med original lager,funkar bra. Toppen är original,kör med en sån kam som du nämnde,ventilfjädrarna kommer från en äldre sexa som jag schimsat lite,40kg vid stängd ventil och 90 vid öppen. ic:n är samma som andreas nämnde. /Petri |
|
| tackar för svaren,så du menar att toppen är helt orörd inget sätes jobb heller ?och föresten kunde du ta åt dig och fixa oljekylning ?mvh robban | |
Rotti |
vad sitter det för tryckplatta på e-28 535?? 228mm eller ? |
|
240mm E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Toppen är helt orörd förutom sätesjobb,rätt så maffiga kanaler original måste jag säga,men nu blir det nog nån som får putsa till den lite.Jag har en jigg för och borra men ont om tid. Om du ska använda Iveco i-c ihop med 3.5 kylare så måste du flytta ut den ena anslutningen på ic:n för och få ner den bakom kylaren så att anslutningarna kommer utanför,gör du det så sitter den som gjutet,åtminstonde i en E34. /Petri |
|
| petri:ok vad bra då behöver man inte lägga ut pengar o få den portad bara ett sätesjobb för att få det till att räcka till mycket effekt.när på ett ungefär har du tid att ta åt dig det, att borra //robban | |
|
Om du vill så kan du få låna den av mig för en billig peng och borra själv. /Petri |
|
| petri: ja det vore ju hyggligt du har inge telenummer som du kan maila till r_sidenmark@hotmail.com så man kan få tag i dig mvh robban | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.