AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.073

Storlek på spridare..?

Finns det nån som vet vilken storlek det är på spridarna som sitter i en Alpina B6 2,8 -86.. och om dom är hög eller låg ohmiga..
Håller på med ett turbo projekt så jag måste även veta hur mycket effekt dessa klarar.

Mvh Jocke
www.frid.cc
99% säker på att d e hög ohmiga, hur mkt ska du ladda? org spridare håller nog inte långt.
Tänkte använda mig av en progressiv bränsletrycksregulator och ladda ca 0,3-0,5 bar...
Eller om man monterar ett "ombyggnads kit" från tex Alutech, nån som provat denna?

Mvh Jocke
www.frid.cc
Kollade nr på spridarna idag.. 280 150 203 enligt en lista jag tittat på ska dom flöda 185 cm3/min, vilket innebär att dom skulle klara av ca 174hk.
Då undrar jag hur det kan komma sig att jag rullade bilen i somras och det var 216hk!!...när spridarna bara skulle klara av 174hk!

Mvh Jocke
www.frid.cc
Mr
168
Mr schnitzher
83 e30 323 schnitser s3t(godkjent ombydd)
de 203 dysene holder til242hk på 2,5 bars bensin trykk og 265hk på 3bar hvis de dysene er høy ohm. er orginale 320,323, og 325 det også?

Ok..tack!
Men då borde dom väl klar strax under 300hk med en progressiv bränsletrycksregulator monterad?..

Mvh Jocke
www.frid.cc
kollade igen och såg att det satt 0 280 150 714 till 1:an och 6:an..brukar det sitta olika på dom?
Problemet är att jag inte kan hitta dom i nån lista..

Mvh Jocke
www.frid.cc
Nån som vet nått ang. frågan ovan?!!

Mvh Jocke
www.frid.cc
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
ring bosch och fråga vad det är för några spridare!
vet dock inte varför det sitter olika på 1:an och 6:an!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
0 280 150 714 flödar 192 cc/min !
Tack!

Att det sitter större spridare på 1:an och 6:an, kan det ha något med att dom cyl kanske går lite "kallare" än dom andra?

Mvh Jocke
www.frid.cc
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
isåfall borde det vara tvärtom, att de varma cylindrarna ska få mer bränsle så att dom blir nedkylda.. har dock inte hört talas om att man har olika storlekar.

E28 M535i TwinTurbo

Ja...konstigt är det iaf!!
Men det blir väl att byta dom på 1 och 6 så att det sitter samma på alla..

Har ju faktiskt haft problem med att den svart rykt lite och ibland surat igen på en eller två burkar.

Mvh Jocke
www.frid.cc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.