|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om nån har någon erfarenhet med lustgas och om det sliter mycket på motorn. Nån som har några invändningar om att jag skulle trycka i det i min 850. ????????? | |
Sammy Lundin |
vad kostar det att fylla en tub? vad e det för fyllnads tryck? och var har du köpt det eller framförallt fått det monterat och mappat? tacksam för svar. MAX power |
|
Jag har hört mig om lite om NOS med för ev. montering i m3an. Vad jag har fått veta så sliter det inte så mycket på motorn. Men det är viktigt att det är rätt temp på tuberna och att det är draget på exakt rätt sätt med lägd och så på alla ledningar. Lustgas funkar ju riktigt bra på vintern när det är kallt ute. |
|
|
Lustgasen ger och lustgasen tar....jag har tidigare kört med direktport lustgas system i en vässad B20 (volvo motor) kan bara säga att det kostade en hel del renovering innan jag fick det att funka bra. Rätt inställt, alltså rätt mängd gas, mera bränsle samt sänkning av tändning vid användande så är lustgasen ok. Det finns trimningfirmor som är bra på inmappningen, anlita någon sådan så slipper du eventuellt dyra erfarenheter. Johan |
|
betriebsanleitung |
på det amerikanska e31 forumet finns det en som monterat nos i en 850 |
|
Jaha, nu har man beställt 2 st system till bilen. Så då får vi väl se hur det går med det bygget nu under vintern. så nu gäller det bara att plugga på hu det f-n funkar :) |
|
|
Check it out!! Länk //B |
|
|
Hej!!! Kan tippsa om att det finns väldigt bra böcker angående lustgas hos Persåkers där det står allt man behöver veta om ämnet... Ska man ner till Bilsport träffen nu snart Street & Sound eller vad den hette kan man alltid höra med Mats Appelgren tror han skulle prata en del om Lustgas där nere... M.V.H./Kalle |
|
|
Vart köpte du det? Trevligt med en lustgasad 850 i hemstaden =) När du vet hur du ska montera ditt och fått det att funka så kan du ju montera på min m3a =) Lycka till! /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.