|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M50 som ska turbokomverteras. Nu undrar jag om nån har erfarenhet ang. tryckarna? Jag hade tänkt bygga om dem så att de inte är hydraliska för jag är orolig att dom inte ska hänga med när man varvar några tusingar till. Hur mycke kan man varva med originaltryckare? Nästa fråga gäller kammarna. Jag kommer att plocka ut ca:650-750hk och undrar om nån vet några kammar som funkar bra med turbo? Eller ska man slipa om originalkammarna så att man får värden som e mer optimala? Är det nån som vet av bra "billiga" kolvar? Eller blir det till att måttbeställa? Mvh/Magnus Eriksson 2002 was the year when all great things happened!!!!!! | |
| Är det en motor med eller utan Vanos? Om det är varianten med Vanos så vet jag troligen väldigt billiga kolvar och stakar. maila mig johankihl@hotmail.com | |
|
Nej det är motorn utan vanos :( Men skiljer det nått på kolvarna? Mvh/Magnus 2002 was the year when all great things happened!!!!!! |
|
| Det är stor skillnad på kolvarna med vanos och utan. ser annorlunda ut och skiljer i höjd. | |
|
Oki 2002 was the year when all great things happened!!!!!! |
|
|
Va det nån som hade koll på kammar och tryckare då? Passar M3 6:ans tryckare? 2002 was the year when all great things happened!!!!!! |
|
|
S50 tryckare passar ej... orig ska funka till 7500 varv sägs de |
|
|
Jag tror ju att jag kommer att varva mer änn så? Tyvärr. Hur mycket varvar du Andreas? Och vad använder du för kammar? Mvh/Magnus |
|
|
Jag varvar 8000 rpm. Jag har specialbyggda tryckare samt omslipade orig kammar med mekanisk profil. |
|
|
Lyfter denna tråden lite eftersom jag ska stoppa i en M50 turbomotor i min E34 med M20 motorn i nu. Undrar vad man ska ha för kolvar, motorn har enkelvanos.. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Vad är en mekanisk profil??? Mvh. B. "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Stryk frågan, måste vara för att ge jämnare belastning på tryckaren... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Nej man måste ha en mekanisk profil på kamaxeln när man har mekaniska tryckare. Hydralisk kam har en annan profil. |
|
|
Jo man har väl i regel mekaniska tryckare i samband med högvarviga motorer. Läste att en kam med mekansik profil har ramper som ger en jämnare ansättning just då... Mvh. B. "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| vad jag har hört så ska man behålla orginall kammarna..men göra om dom.. | |
| Vi varvar 8000rpm med orig lyftare, men då behövs nya kammar med orig bascirkel. Och nya fjädrar/retainers. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.