AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
802

hur funkar larmet?

wwwiding
hej!! tittade på en bmw 318 touring-96 med orginal larm, och jag undrar om larmet aktiveras när man låser bilen med fjärr, och blinkar det någonstans då i framrutan tex.?? såg inget men tänkte nu att det kanske blinkade på innerbackspeglen?

BMW
wwwiding
Hur testar man larmet??

jag gjorde så här att jag satt mig i bilen o tryckte på den stora runda knappen på nyckeln och det låste o blinkers blinkade och då mådte ju larmet ha varit aktiverat eller?? jag startade då bilen med nyckeln och då låstes dörrarna upp och bilen startade, är det ingen spärr?? och skulle inte larmet ha ljudit??

BMW
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Pröva med att låsa med fjärren utifrån och låsa upp med nyckeln istf fjärren - då ska larmet gå direkt!
Ri
71
Rickard B
325 E91 -05
Det är ju så att om du slår på tändningen så stängs larmet av. Det är för att du ska kunna stänga av det fast att batterierna har tagit slut i fjärrkontrollen. Så gör som gunnarh säger och lås utifrån med larmet och öppna med nyckeln.
Kowalski
widing: Det sitter en liten lampa bredvid ASC-knappen (om sådan finns) annars mellan värmesits knapparna (vid växelspaken) som blinkar vid aktiverat larm.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
wwwiding
tack, ska testa..

BMW
I min bil aktiveras allt när man låser bilen med fjärren, dvs. lutningssensor, vibrationssensor + startspärr och You name it. Testade en gång tidigare att låsa bilen med fjärren när jag själv satt inne. Och efter ett par minuter brakade helvetet loss när vibrationssensorn upptäckte att någon satt i bilen. Och inte hjälpte det att slå på tändningen. Bilen var stendöd. Först vid den ordinarie avaktiveringen med nyckel upphörde larmet att ljuda.

/D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.