|
|
|
|---|---|
|
Vet ej hur man fixar länkar,men ska försöka förklara..... Detta gäller en bmw 518 e28 88:a Om du står framför bilen,öppnar motorhuv,kikar ner på vänster sida under grenröret....där finns en "stötdämpare" som är fäst på motorn,andra ändan hänger lös i min bil,men hittar inget där den skulle sitta fast??? Nån som vet vad det är & vilken funktion har den?? Är det nån viktig grej? | |
|
"Stötdämpare" ?? låter som om det är motorfästet du menar. Detta ska sitta fast i båda ändarna, en i motorn och en i chassit. Men tycker det låter lustigt att du inte ser någon fästpunkt i chassit. Hur ser det ut på andra sidan motorn ? finns det en likadan "stötdämpare" där ? |
|
|
Nej,det finns inget på andra sidan....& nej,det är inte motorfästet,men det står "bmw-stämpel" på "stötdämparen" & då borde det ju vara org...... dahoof-du har inget sådant på dina e28:or?? Det är ingen jätte stor sak,kanske 15-20cm lång & liknar en sådan dämpare som vissa bilar har till huven & bagageluckan på kombibilar.....hade jag kunnat göra en länk,hade jag tagit bild på den......vet ju inte om den måste sitta där i bes. Mvh |
|
|
Står det något atrikelnummer på den? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sitter även på e30 318i, Man glömmer den alltid när man ska riva ur maskinen ;-) Den är till för att dämpa motorns rörelser/vibrationer. Bilen funkar helt klart utan den. Den sitter bultad på höger motorfäste och chassi. |
|
| Jätte simpelt! Din motor som du har i 518-en kommer från en E30 318! | |
| Nej så simpelt är det inte, det sitter monterat även på 518i | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.