AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.736

Bilen står sne vad bror det på ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Har lagt märke till att min bil står litte lutande då o då , jag har alltid trott att det har med väg lutningen att göra , men nu känns det som att det är bara passagerar sidan som ligger längre ner än förar sidan så jag tog o mätte mellanrummet mellan däck o skämr o det skiljer litte från olika sidor , nu till frågan ska det vara på det viset eller är det något som är galet `?

Länk
Keep Your distance this is a BMW ;)
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Har du kollat om fjädern är hel?... på min andrabil så hade den gått av nertill och blev därför lägre på den sidan...

Mvh

Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
nej det har jag inte , men det sitter HR´s sänkningssats på . kan det va så att de är olika långa av nåt slags produktionsfel eller nåt ? men jag har inte märkt nånting under körning som tyder på dåliga vägegenskaper

Länk
Daytona
Tidigare krockad bil????

MIN EX:Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Daytona , vad kan det ha för sammanhang här ?

Länk
vad han menar är nog att om bilen varit krockad, och slarvigt fixad, kan bilen fortfarande vara lite "sne", och därav skillnaden.
hur stor är skillnaden? ligger den på runt 5mm eller så, så tror i alla fall jag att det inte är nåt att bry sig om.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
jag mätte med en sticka så jag har inte riktiga måttet men nog är det mer än 5mm kan tänka mig att det rör sig om 1cm kanske så det har ingen med fjädringen att göra iallafall jag va litte rädd ett tag att de va kanske fel monterade eller nåt sånt , fast angående krocken så va bilen inne hos BMW för INS 1 å då hade de kollat av bilens kaross osv de hade prickat av de iallafall

Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hej... Alla sänksatser är inte hundra min bil är lite lägre på ena sidan fram och det rör väl sig om ca 5-10mm.Min bil är krockfri oxå.

bmwracing
Även gummibussningar i fram och bakvagn påverkar höjden och rakheten till viss del. Om man sänker en bil bör man släppa efter vissa bussningar så dom inte vrids lika mycket. Samma sak om man byter en bussning så bör man belasta bilen innan man drar fast bultarna helt. Läste nånstans att fabrikerna justerar rakheten med just busningarna.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

kanske en hjulinställning skulle göra susen.

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Om det är så att bilen är lite högre på vänster sida är nog allt i sin ordning. Den extra höjden ska kompensera förarens vikt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.