|
|
|
|---|---|
|
Hej det är så här att jag har betämt mig för att jag ska försöka börja meka. Jag är helt nybörjare men har ändå tänk köpa mig en gammal bil för att fösöka lära mig. Nu är det så har att jag har fått tag i ett intresant objekt. En 528 med följande fel från bilprovningen. 1, Avgassystem läckage 2, Stopplyckta höger ur funktion 3, Parkeringsbroms vänster ur funktion. 4, Färdbroms pedalvägsreserv, kort 5, Länkarmslagring fram vänster bakre glapp 6, Bränslepump bak fastsättning bristfällig 7,Färdbroms bromsskiva båda sidor skadade 8, (3) Infästning länkarm bak vänste rostskada-haveririsk 9, Bakaxelbalk lagring främre båda sidor glapp. 10, Fjädersäte fram vänster övre rostskadat 11, Fjädersäte fram båda sidor undre rostskadade Jag undrar nu om detta kan vara ett passande objekt för en nybörjare som vill lära sig meka eller om det är alldeles för svårt. Hur mycket kan det kosta om man gör det själv och köper delarna på skroten? På verkstaden skulle det kosta 25000:- Bilen är alltså en 528 aut 26800mil års 86. Den var fin i övrigt i motor och växellåda. Pris ej över 5000:- | |
|
Jadu....en bromsrenovering har du allafall framför dej direkt,har gjort detta i en 518 e28 i dagarna,köpte nästan allt på biltema,men har ej uppgifterna i huvud,är det en bil du ska själv så rek. jag att byta allt i bromsväg (personlig tankae av mej)...bilen annars är ju en underbar när & om allt funkar,delar hittar du privat också tex. här på autopower....är du svetskunnig? Om inte kan detta också kosta en del,om du inte har nån polare som kan fixa det åt dej... punkt 8 är det lika med körförbud? |
|
|
Hej! Tycker den inte var/är värd 5',möjligen just över skrotningsavgift :) Besvärligaste att "få till" kanske är punkt nr8 som kräver svetsvana,det övriga är också iofs en fördel om du kan svetsa(fjädersätena) men annars så är det väl inga större problem om du tar god tid på dig :) Beror på din envishet också :) Kostnaden har jag ingen uppfattning om så här på "direkten"... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.