AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
762

Kupévärmen konstig!

Fisken
Det är så att när jag sätter på värmen i bilen så kommer det bara värme från sidfläktarna, dom som är närmast framrutan och fläktarna närmast vindrutan som tar bort imman, inte dom som är på sidan som man kan justera. För dom och dom i mitten på instrumentpanelen kommer det bara kallluft ut. Så jag har stängt av dom fläktarna. men varför kommer det kallluft?? jag har inte AC.
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Har du en e39 - där ställer du värmetillförseln för utblåset på instrumentpanelen och på sidorna med ett "rullreglage" med en skala av röda och blå prickar. Röda prickar betyder varmt ... Men så enkelt kan väl inte ditt problem vara?
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
Tror det är för att du INTE har ac..

Är inte helt säker, säkert någon annan som vet!?
Fisken
jag har en e34 - men som ovan säger, jag har inte AC. men det borde ju bli varm luft iallafall, det är ju kallluft man inte får av om man inte har AC. Det känns som det bara blåser rakt igenom, alltså utifrån och in därav kalluften.
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
På e30 var det väl bara kalluft från instrumentbrädan och sidoutblåsen... så kanske det är lika på e34
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Nej, när jag tänker efter kom det varmluft när man vred värmereglaget över ett visst läge, närmre maxläget. Utan AC på den också...
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Nej, när jag tänker efter kom det varmluft när man vred värmereglaget över ett visst läge, närmre maxläget. Utan AC på den också...
Fisken
Kan det vara dyrt att laga??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.