|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet eller har provat med S50B32 topp på ett S50B30 block. Borde bli en bra "trimtopp". Kammar kamhus o vanos från 3,0an borde passa. Behöver förbränningsrummen modifieras? /// Fredrik | |
|
Länk Han har ju hyffast med klös i den maskinen :) ///Jesper |
|
|
En fråga: Hur sjutton kan det funka att köra med en s50b32 topp och kammar å vanos från s50b30??? kammarna kan jag förstå men vanosen.. från dubbel till enkel när toppen är gkord för dubbla |
|
|
>>> MNS_M3 Hur meanr du när du skriver att toppen är gjord för dubbelvanos??? /// Fredrik |
|
RafkoM3 |
OM du delar "toppen" så ser du att den består av 2 st delar. Topplocket och kamhuset. Man tar kamhuset med tillhörande från 3.0 och topplocket från 3.2 Man fattar när man har delat en motor ;) Länk Länk |
|
okej.. då är jag med... men kan man värkligen ta vanosen från en 3,0:a och använd den till en 3,2 topp..? |
|
| Jag har redan delat toppen och vet hur det ser ut. Ville bara veta om någon provat i verklighetetn, erfarenheter... | |
RafkoM3 |
MNS:M3 Du tar vanosen PLUS kamhuset från en 3.0 och kan använda det på en 3.2 topp.... FredrickOlsson: Jag har provat, men jag hade en komplett 3.2 liters motor med kamhus/vanos/insprutsystem från 3.0an och schrick-kammar och andra ventilfjädrar. Varvade 8900 varv och har bromspapper på ca 335 hk. Med ett kolfiber insug så hade den motorn varit underbar. Troligtvis runt 355-360 hk isåfall. Märkte att om man kör orginal luftbox med AFM så bromsar det flödet rejält, speciellt när jag hade så vassa kammar. Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.