|
|
|
|---|---|
|
Mors. Om pulsairsystemet pluggas igen (M20b23), har det ngn som helst betydelse för hur motorn går? Avgaskraven spelar ingen roll... Länk | |
|
SOm jag har förstått det så är det bara till att plugga igen utan att det är någon fara. Min kompis pluggade igen det då han satte dit ett öppet luftfilter men det hände inget för det... Vill du har mer information om det så är det bara att söka på det, har diskuterats tidigare.. MVH |
|
| Har bara betydelse för avgasvärdena vad jag kan erinra mig | |
| I och för sig var min 323:a en 79:a men efter att jag monterade tillbaka EGR systemet (pga bes) blev den märkbart tystare. Den gick varken bättre eller sämre utan systemet. På min var hela bortplockad och allt pluggad. Vad jag fick höra av en BMW-mek så räcker det att dra av ena slangen som går till pulsair-ventilen för att den inte ska fungera. Så ska du plocka bort hela systemet råder jag dig att notera var alla slangar ska sitta annars tar det en eftermiddag att få tillbaka de på rätt ställe. | |
| EGR innebär återföring av avgaser till insugssidan men pulsair innebär att föra luft till avgassidan för att fullständiga förbränningen - om jag inte är helt fel underrättad. Besiktningsmännen blev konfunderade när de såg pulsair för första gången på min då nya 323iA från 1984... | |
|
Ok Motorn skall sitta i vår långloppsbil så den skall inte igenom ngn besiktning (inte svensk bilprovning iaf.). Håller på å letar extraktor så det blir till å riva bort hela skiten. Tack! Fet Spis Racing Länk |
|
|
Även jag har monterat extraktor och passade då på att slita bort alla spår av puls-air-systemet. Det är trevligt att få lite mindre slangar och skrot under huven. k r y p t o n i t e n . s e |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.