|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur mycket tjänar jag på att bygga pulssplitt grenrör.. Har byggt ett med kollektor nu.. men man kanske skulle bygga sig ett pulssplitt.. Turbon är en holset hx50 och motorn är m20b25.. mvh | |
| Måste ju vara nån som kan....... | |
|
Ja kom igen nu gott folk.... skriv ner era erfarenheter så vi kan tjyva lite info.... =) (Bara lyfter igen) |
|
|
Jag har inga egna erfarenheter direkt. Det ger mindre interferens mellan cylindrarna och därmed mer kraft i avgaserna som tvingas in i turbinen. Som jag förstår det är effekten mest märkbar i det lägre varvtalsregistret. Hur mycket man vinner på det är väl svårt att säga, men nog skulle jag satsa på att bygga pulssplitt då det är dumt att kasta bort "gratis" effekt. |
|
|
Du skall definitivt satsa på ett pulssplit om du har en turbo med twin-entry. Mats |
|
| om du bara vill ha toppeffekt ska du skippa pulssplit, om du vill ha respons, som kan va bra pa gatan b.l.a. sa ska du bygga pulssplit, men se till att ha mellanvagg upp till wastegaten, eller battre kor med dubbla gates....(en per kollektor) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.