AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.177

Inför byte av halvljus insatser E34 -90

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag får hem nya halvljus insatser/reflektor/glas/lins idag från HELLA. Köpte dem på AD-center för 795:-/st komplett. Kanon pris! BMW tar ju nästan 1500:-/st! Båda är HELLA.

Jag tänkte bara höra med er om hur man gör bytet enkelt? Om ni har några bra tips? Det sitter ju även en elektrisk motor som ställer höjden på halvljusen, hur gör man med denna? Hur sitter det ihop? Några speciella grejer man behöver? Har gjort nästan samma grej förut, fast då bytte jag helljusen. Det är ju mera "special" med halvljusen.
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
"Jag" bytte på min för en månad sen.
Kikade lite på det först men fick inte lös grillen
(är ju min 1:a bimmer). Skulle ändå lämna in den på bmw
för att justera styrsnäckan.
Kostade drygt 700:- att byta bägge halvljusen
och 390:- att justera snäckan

Bmw-boy
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ta bort stötfångaren fram först. Sitter med 4 bultar under plastlisterna. Därefter är det en barnlek att ta bort grillarna och få bra åtkomlighet till lyktorna. De sitter "ditknäppta" med plasthylsor. Värm dem med en värmepistol så kan du lossa ljusen med lätthet utan att plasthylsorna går sönder (om du behöver återanvända dem).
Li
11
Linkan_
528IA -96
Det är inga större problem att byta. Du lossar grillen som sitter på två "snäppare" på var sida om njurarna. Därefter är det bara att ta loss lyktsargen.

Hoppas du har beställt rätt insats bara! Det uppstod ett problem för mig när jag skulle byta. Jag var nämligen tvungen att lämna igen Hella lyktorna jag först hade köpt och köpa en Bosch insats vilka säljs av Bmw och är betydligt dyrare. Om du har en Bosch reflektor är det inte säkert att den passar på en Hella lykta eftersom ljusbilden blir fel. Kolla detta först innan du skruvar isär!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.