AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
738

Getribe program problem.

kan välbörja med att först började det med att jag tyckte lådan växlade hårt och slirade ibland så jag bytte olja och filter(oljan luktade inte bra)rengjorde magneterna och det var inte så mycket skit på dem.
till en början växlade den bra men sen började den frikoppla ibland vid hård inbromsning så jag fyllde på lite olja och till en början växlade den ännu bättre men så började nödprogrammat hoppa i men slutade efter jag stängt av och på bilen så jag åkte till en verkstad och bad de byta bara oljan, funkade bra hem växlade som en dröm men vid lite hårdare körning (bara lite och inte piska skiten ur den) stod på tomgång 4min med p i så satte nödprogrammet in igen, samma när den fick arbeta lite i en lång och brant backe slog jag av den men när jag startade igen satte nödprogrammet i, även när jag stod i en korsning kopplade växeln ur och snabbt i igen. den växlar annars bra.

lådan är en 5Hp ??? ska titta vad den heter.

Funderar på att byta all olja i lådan, filter, sil samt blåsa rent kylnings slangarna för att jag tror att det kan vara olika oljor i lådan.
men hur går jag till väga för att få ut all olja och har ni nått annat tips som jag kan prova med skulle jag vara tacksam

ps har nytt batteri så det kan det inte heller vara.

Ingen......
Har också det problemet ibland att den frikopplar vid kallstarter och ibland vid hård inb romsning.Skulle gärna också vilja veta vad det kan vara

0km/h - Ventilsmatter 4sek
det var generatorn som laddade dåligt så på tomgång med ljus å fläkt på tog de spänningen så att lådan fick för lite och nödprogrammet hoppade i..........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.