|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| bjoerck: Exakt! Senaste luftkylda med "gamla" karossen är snyggast! | |
| Z4 är bara så himla snygg! Man vänjer sig nog vid de andra modellerna med tiden. | |
|
Jag ser verkligen fram emot 1:serien. På bilderna ser det ut lite som Z4 möter Mini Cooper i formväg. Vem vet kanske blir en riktig hit om prislappen blir rätt. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Kan man egentligen klandra Bangle, han hade inte ritat bilarna om han själv tyckt att de var fula. Visst har han ritat mer konservativa designer för BMW tidigare, men då var Reitzle där och höll honom i tyglarna. Reitzle var BMW's största förlust någonsin... och en personlig idol :-) MVH, E38B12 (Intressant faktum: Bangles bilar kommer ENDAST till sin rätt med stora fälgar, Bangle själv har även påpekat faktumet i intervjuer "BIG WHEELS! BIG ROUND WHEELS IS DYNAMIC!") |
|
| Dessutom är det inte Bangle själv som fysiskt ritar bilarna utan är bara ytterst ansvarig. | |
|
Det värsta är väl ändå killen som kom från peugot som designade baklysena på nya femman.. |
|
|
Jag ser i senaste registreringsstatistiken från Tyskland att BMW:s 5-serie säljer ca 5000 ex i månaden, medan MB E-serien säljer nästan 10000. Om allt var normalt, skulle nya 5-serien sopa golvet med den något äldre E-serien, speciellt som BMW är betydligt billigare än MB. Anledningen till detta trista faktum är sannolikt Bangles design. Vem som helst kan då räkna ut hur mycket Bangle kostar BMW per månad bara när det gäller 5-serien. Säg 3000 bilar och en förtjänst för BMW på ca 100000 per bil under bilens livstid ( sannolikt lågt räknat ). Det blir ungefär 300 miljoner i månaden i missad vinst. Lägg till 7-serien och Compacten, som inte rosar marknaden. Jag tordes inte vänta på nya 3-serien. Jag köpte en ny 3-serie coupe förra vecken. Man vet ju inte vad Bangle har i bakfickan. MVH |
|
|
Harry skrev: "Jag tordes inte vänta på nya 3-serien. Jag köpte en ny 3-serie coupe förra vecken. Man vet ju inte vad Bangle har i bakfickan." Fy fasen, kunde inte sagt det bättre själv. Han lyckas ganska bra med lite "udda" bilar som nya 6:an och Z4:an tycker iaf jag men BMW:s gamla trotjänare funkar inte lika bra då många väntar sig mer mainstreambilar rent designmässigt, så hade jag haft pengar hade jag nog köpt en före jag med, det är känns ju lite som att en epok går i graven när hela utbudet är "Banglistiskt"... |
|
|
Hade d inte vart för bangle så skulle E65an ligga bra till på drömlistan..nu är jag tvingad att byta märke och det är 100%sanning. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Tycker att Bangle är j''vligt bra. Han har verkligen lyft BMW. Jag kan lova att hans bmw kommer att bilda skola och påverka andras bildesign. Det är NYTÄNKANDE!! F'n, alla andra (inte minst volvos nya stil) ser ju ut som caterpillars jämfört med Bangles mästerverk. Den enda som överraskat mig positivt är mazda6 som ser riktigt fräsch ut...men om 2 år är den också tråkig. Det kommer inte bmw att vara. Har man sett Z9 designstudie förstår man... Länk |
|
|
Nja, nu tycker jag inte att vi ska hacka på Volvos design, den är riktigt läcker, synd bara att resten av de bilarna är kass... Och nej, Bangles design komer nog aldrig att bli tråkig, det har du rätt i mageng, men om det ultimata målet är att skapa bilar som inte är "tråkiga" istället för att vara snygga så har ju BMW lyckats extremt bra. |
|
| Dessutom har ju Bangles "nytänkande" inte smittat av sig ännu, man har ju inte direkt sett folk kopiera Multiplan... En kompis som jobbat som designer i staterna för GM berättade att de firade varje ny Bangle-designad BMW (och att de förmodligen inte var ensamma), det säger väl det mesta... | |
|
Eftersom vi pratar design borde varje inlägg börja med "jag tycker"." Ang GM:s designers firande. Det säger väl mer om de själva än om Bangles design...? Sanningen ligger i beobachterns ögon... |
|
|
stämmer mageng. Vad gör andra biltillverkares designers varje gång det släpps en ny Opel? My Bimmer is my mistress |
|
| Gällande GM:s små fester så säger det väl mer om BMW:s förväntade försäljningssiffror när bilarna är "nyskapande och fräscha", klart att andra firmor firar... | |
| Mercedes har alltid sålt fler bilar än BMW och kommer förmodligen alltid (?) att göra det. | |
|
BMW E46 säljs i betydligt större upplagor än MB c-klass My Bimmer is my mistress |
|
|
Beror på priset? Ny bild 19 Nov- Länk |
|
| Beror kanske på att C-klassen känns lite väl "plastig", inte direkt vad man vill ha om man är ute efter en merca... Att E-klassen säljer bättre än 5-serien är lite roligt med tanke på att MB själva har erkänt att den har för många brister. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.