AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.604

Objektiva åsikter kring Bangles design

Sida 1 av 2
Läste nyss en tråd på ett annat, för mig okänt, forum (zatzy.com) där BMW:s nya design diskuteras. Rätt kul att höra vad icke BMW-dyrkande bilintresserade tycker.

Öppna länken och läs!

Länk

bjoerck: Objektiva åsikter? Jag tror knappast att man kan tala om objektiva åsikter gällande design överhuvudtaget...
Men men; det verkar vara samma åsikter som kommit upp här i ett antal trådar från båda sidor, bara mindre hetsiga... :-)
BoogieElvis: Objektiviteten kan diskuteras! Däremot är det inte bitna BMW-anhängare som diskuterar vilket kanske ger en mer nyanserad bild?
Bjoerck: Jo, och det är alltid roligt att diskutera design, men det verkar vara ungefär samma saker som dyker upp, en del avgudar Bangle och tycker att allt han gör är fantastiskt, en del hatar honom och förbannar att han inte valt ett annat yrke, samt en del som kritiserar vissa saker och kan ge erkännande för andra saker... Den stora skillnaden mellan "oss" och de på zatzy verkar vara att det finns fler av den sista sorten på zatzy...
Men det är ändå kul att höra vad "outsiders" tycker. *tackar för länken* :-)
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Det var någon som sa att grunddesignen på nya 7:an är bra. Håller med fullständigt. Däremot är detaljerna tveksamma designäventyr som inte platsar på en direktörsbil i miljonklassen. Sådana designäventyr är inte ovanliga på billiga japanska citybilar. Jag hoppas att faceliften kommer att råda bot på hela äventyret! Fast det blir ett styvt jobb...

Micke
Mikren-6: Det ligger någonting i det. Bangles design känns fräsch och nydanande i grunddragen medan detaljerna är avskyvärt fula.
Någon som vet när man kan få se förbättringarna?
Faceliften kommer bli lika förjä*lig. ;o)

Ok strålkastarna får ett mer diskret och elegant utförande nästan blygt, vad gällande "tjockheten" så kommer det inga ändringar vad jag har sett iaf. Samma linjer, samma avsaknad av sidolister osv.

Ny bild 19 Nov-
Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hur länge har Chris Bangle designat bilar för BMW ? // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Vilket år han blev anställd vet jag inte men hans första bil var väl E46an som kom ut 1999.

Ny bild 19 Nov-
Länk
Adrenalin,

E46 var hans första skapelse...troligen började han på BMW vid 95/96.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Ok ! Hittade denna Concept kärra från -99 som visar upp tydliga drag som fick följa med när nya 7-an kom Länk samt en rätt intressant artikel om och med mannen i fråga Länk // CB.

Oktober 92? Min tyska är ifs inte speciellt bra =) --> Länk

Ny bild 19 Nov-
Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Soki: Den bilden ser inte ens jag vart den e tagen :-) // CB:

Adrenalin:

Va inte? Nu blir jag besviken på dig !!!!
Den är från helenelund faktiskt.=)

Ny bild 19 Nov-
Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Nya 6-serien= Vill ha!

///FrIIk
Nya sexan ser elak ut precis som det ska vara.
Gillar annars inte lyktorna fram på hans skapelser. Den faceliftade E46 coupen ser ju ut som stekt ägg där gulan runnit över. X3:ans lyktor ser bra lustiga ut...
Lyktorna är väl ok, personligen har jag inga problem med vare sig de eller bakluckorna (som man hört folk uttrycka missnöje med annars), det är ännu mindre detaljer som förstör intrycket: avsaknaden av sidolister och den däringa hajfenan på taket t.ex.. Nynnar soundtracket till hajen så fort jag ser en E60/65. lol
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker det var det samma gamla vanliga. På samma forum finns det dock bevis för att det inte behöver vara BMW och Chris för att det ska bli debatt om formen. Kolla bara den bitvis hetska diskussionen om Porsche 997s vara eller icke vara. Hallå 80-tal va det någon som sa?

Länk
Men visst blev Porsches design tråkigare med nuvarande 911:an? Den sista luftkylda var enligt mig även den senast riktigt snygga Porschen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.