|
|
|
|---|---|
|
Hej, har sökt runt lite på forumet men inte blivit klokare så frågar för säkerhets skull! Ska hämta ut vår 525 E60 vilken dag som helst. Färgen är Orientblåmetallic (vilken jag hört ska vara lätt att repa.. :/ ) Bör man lackskydda bilen direkt? Eller vänta lite? Andra tips som kan vara bra att veta innan man rullar ur bilhallen med det stora léendet!? ;) | |
|
Varför vänta, skydda lacken innan slask, salt och grus river upp den fina lacken mer än nödvändigt... |
|
|
_Robba_: Det står lite om detta i länken: Länk Jag hade nog väntat någon vecka innan jag hade lagt på Ditec/MrCap på bilen. |
|
| På ny bil skulle jag inte vara det minsta orolig, däremot på nylackad bil. | |
|
Det var en tråd här på forumet om detta för ett tag sedan, du kan ju försöka söka efter den. Någon men ny bil hade väntat ett tag för att lägga på lackskyddet, men det var tydligen dumt eftersom rekonitioneraren då var tvungen att rengöra bilen. Kontentan var att man ska åka raka vägen dit! Men ring och hör med dem istället, så får du ett säkert svar. Och berätta gärna svaret för oss här på forumet! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag skulle nog overvaga att satta pa en lackskyddsfilm pa fronten, dorrkanter och stotfangare fram och bak. Om du vill skydda lacken sa ar detta val vart att gora. Det ar annu inte sa spritt i Sverige, men vanligt utomlands. Jag har i alla fall hittat tva svenska lankar om detta: Länk Länk Om du soker pa tex Xpel eller Clearshield sa far du fram mkt mer information och erfarenheter. Lycka till |
|
|
Tack tack, är fortfarande inte riktigt säker ;) Antar att ditec ska vara bäst? (Efter sökning här på forumet) Får väl ringa dom och se vad dom säger... |
|
|
Robban, Vilket märke som är bäst lär du nog inte få svar på här, eller någon annan stans heller för den delen. Alla har sin favorit. Själv tycker jag det är viktigast att den som utför arbetet gör det ordentligt. Firman jag lämnar mina bilar till ängnar en heldag åt bilen, maskerar alla lister, plockar bort spolarmunstycken o.s.v. Tyvärr är många rekondare inte lika nogranna. Jag har Tefcar lackskydd och är hur nöjd som helst, 320´n är 5 år gammal 11000 mil och ser ut som ny, lackskyddad dagen efter jag hämtade den ny från BMW. Romitec i Gustavsberg utanför Stockholm rekomenderas startkt, men det är ju förståss en bit att åka från Örebro. /Chrille |
|
|
Ja det är sant! Men då borde jag alltså lackskydda ganska direkt med andra ord? Får se om man hittar någon i Örebrotrakterna som kan det där! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.