|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Har digitala klimatanläggningen med AC där man kan med knapparna ställa in önskad temperatur med eller utan AC. Vad har vredet i mittluftutblåset för funtion?? Pga av det kan jag ju ställa tempen på 16 grader och sätta på AC:n men ändå få snorvarmt genom att vrida vredet mot rött!? Samma sak omvänt. Sen undrar jag om temperaturen som klimatanläggningen automatiskt ställer ska kompensera automatiskt oavsett om AC är på eller ej. Tycker att det blåser kallare luft med AC på än utan även om jag ställt temperatur lika. Nån som vet hur detta fungerar? |
|
Som jag har förstått det så kan man reglera vart man vill ha varm luft och kall luft med vredet. Om du vrider upp det på max rött så får du värme från luftutsläppen som sitter i mitten och vid rutorna men du får kallare luft vid fötterna och framrutan. Är dock mycket osäker på detta. Det borde vara samma temperatur om AC är på, den ska visserligen kyla luften men den temp som man ställt in borde ju gälla! På vintern har man väl mest användning av AC när man vill avfukta luften? Har inte testat detta så noga själv, har dubbel klimat på min. Vore kul om någon som är bombsäker kan svara. //Thorssa |
|
|
Vad gäller första frågan är det som Thorssa säger, man reglerar var man vill ha varm respektive kall luft (uppe eller nere). Vrider man mot rött blir det varmare uppe och kallare nere och tvärt om. |
|
Maha |
Om man ska ska köra långt, kanske på vintern så kan det ju vara skönt med närme, men man blir trött av en orkan av varmluft i ansiktet... men blir alltså inte lika lätt trött om man har varmt vid fötterna och kallare uppe om det nu inte är mitt a sommar'n och man vill ha helkallt... Kort sagt att hålla föraren vaken... men omvänd funktion ser jag ingen användning för! |
hellonasty |
Hm, verkar vara en lite konstig konstruktion hursomhelst =) Tror jag ska testa med termometer hur det blir vid fötterna respektive ansiktet om man ändrar vredet... Men jag tycker ändå att luften blir kallare med AC än utan trots att man ställt tempen likadant (?) |
villy |
Sätter du vredet under mittblåset på det rödaste, så får du lika varm luft som du har mot fötterna och rutan, dvs. då sköter klimatorn även mittutblåsen. |
|
Det är likadant på e46 och e39, jag tycker det är bra att man kan få in lite frisk luft även så här på vintern BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.