|
|
|
|---|---|
|
En kompis E30 har fått anmärkning på "rostig tröskel" och måste bytas... Vi orkar inte att lägga oss ute i kylan å byta den,så min fråga är va de kostar att byta en sån? lr vad en ny tröskel kan kosta? | |
|
Hos en svart-meck kan det kosta mellan 1500:- - 2000:-! oftast är det inkl matrial! |
|
| okej..men är de svårt att ge sig på de där själv? har nämligen aldrig hållt på med trösklar å så... | |
|
Nej det är inte särskilt svårt! Det är bara att märk ut för den nya trösklen men tänk på att dra av lite för det som för svinner från kapskivan! Sen är det beronde på om man är haj på att svetsa! Men tar man det bara lungt o metodiskt så ska det nog lösa sig! Lycka till! |
|
|
Det är ju inte helt lätt att byta hela lådan.Det jag funderar på måste hela bytas?,det är ju enklare att laga den befintliga.Skulle tro att nedslaget var i bak på undersidan? Om det ska lagas är det ett krav att rosten är begränsad omfattning. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
| Har ju blivit ett ganska stort rosthål precis framför vänsterbakhjul ungefär så jag vet inte om man kanske ska sattsa på att försöka laga hålet i stället för att byta ut allt... | |
|
tröskelplåten man kan köpa som ekonomiplåt brukar vara det minsta problemet, jobbigare med hjulhus/skärmkant/domkraftfästen som antagligen är rötna i ditt fall. Blir att handknacka lite plåt tror jag. /Per |
|
|
Rosthålet sitter varken på hjulhuset,skärmkant lr domkraftsfästen utan den sitter lite längre in,typ några cm längre in än domkraftsfästet typ... Tycker man borde kunna svettsa dit en plåtbit över hålet...skulle de godkännas vid en besiktning? |
|
|
Är det bara ok lagat så är det inga prob med bes.Räkna dock med att hålet blir större när du ska hitta frisk plåt att fästa i. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
| Jo,man får väl räkna med att hålet blir lite större men de spelar inte så stor roll är ju bara att ta en större plåtbit typ,behöver ju inte va något större finhetsarbete där under.:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.