AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.362

Någon som börjar få E60 erfarenhet?

Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Är det någon som har positiva/negativa erfarenheter om sin egen eller någon annans E60 att komma med?

or
725
oreo
323i -85
Hej,

Ett bra stalle dar erfarenheter fran manga e60 agare samlas ar: Länk
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Tack, det är en kanonsite för E60 information. Intressant med amerikanernas syn på sina ny BMWer. De är som barn när de fått en present....

Provade en E60 idag, och vilken bil, smiskar nya Merca E-klass duktigt då jag tyvärr kör en sådan i tjänsten så är jag objektiv.
I-drive var enkel att förstå, alla journalister som klagar på den kan inte klara av fjärrkontrollen hemma. Stolarna imponerade en av få saker som det finns andra bilmärken som kan matcha och ofta vara bättre än BMWs...
Provade en 520 och nog tyckte jag att motorn räckte till.

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hej!

Kanon bil! Provade den (530dA) på autobahn under ett dygn och körde 570 km, helt fantastisk, när man tänker på köregenskaper, komfort, och att den är så tyst.

Vi hade egentligen bestämt oss för en 530iA, men efter att ha provat diesel motorn var det ingen tvekan, det där läckra draget den bara har, kombinerat med låg förbrukning =))

Den enda vi klagar på är säljarna som agerar oproffsigt, när man är intresserad av en bil till 390k + fruktansvärd mycket i extra utr.

Väntar som ett litet barn tills leverans i vecka 8 :)

Ha det!

// Simon
chrille70
Har nu avverkat ca 500 mil i min drygt två månader gamla 525i. Än så länge har jag helnöjd med nya bilen. Allt fungerar som det ska, vad annars?

Det jag är mest imponerad över är komforten och väghållningen. Man åker som en kung i nya femserien samtidigt som den är riktigt rolig att köra.

Min bil är utrustad med aktiv styning och den var väl lite knepig i början men nu har man vant sig och den fungerar perfekt. Borde finnas på alla bilar (vilket det säkerligen också kommer att göra när BMW:s patent löper ut om några år). Beträffande iDrive så kan jag säga att det är ett system jag aldrig kommer att förstå meningen med men som jag kan lära mig att leva med. Riktigt sååå krångligt och invecklat som vissa personer påstår, är det faktiskt inte. Men knappast 100% användarvänligt...

MVH Chrille

Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Simon, var har du köpt din bil?
Jag har besökt BMW både i Danderyd och Solna och det visas ett enormt ointresse. Mercedes handlarna är ju inget bättre (Akalla!)men Jemt Bil i S-vall bemödar sig ju att e-posta en offert i alla fall (Tack Jemt Bil!). Jag har provat MB E320CDi (en fantastisk bil med enorm motor!)och nu försöker jag att hitta en BMW 530 Diesel för provkörning. Ser faktiskt fram emot detta!

Seppo, Prova denna BMW-handlare Länk De är riktigt sjyssta att ha och göra med.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Seppo Honkanen,

Vi var först på BMW sergeltorp, men där ville dom inte sälja bilar verkade det som, synd för dom..

Nu är det inte jag som köpt bilen utan pappa, fast jag är väl lite mera intresserad i det hela än pappa.

Till slut köpte vi bilen hos BMW Nacka, litet men trevligt ställe.

PS: Nu kan BMW leverera Navi professional fabriksmonterad, något vi gått och väntat på :)

Simon
Jag har kört 520i, 525iA, 530i & 530iA och 530dA (kan bero på att jag jobbar på BMW, hehe :). Hur som helst, vridet i 530dA är helt underbart, alla negativa tankar om dieselbilar blir som bortblåsta när man kör den! Omkörningar är ett rent nöje, stämpla och känn dig tryckas mot ryggstödet :D Den aktiva styrningen är riktigt härlig den också, enda invändningen jag har är väl att det borde vara lite större rattutslag när man kör runt 30 km/h, som det är nu tycker jag den är lite orolig rentav. Annars är det kanon, parkeringar går ju som en dans!

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
chrille70, grattis till en bra bil men varför skriver du att du har årsmodell 04?
chrille70
KN,

Kolla min profil :))

Gott nytt år! /Chrille
V12 LeMans
Provkörde för ett tag sedan en e60 530iA i regn .
Riktig höjdare , men för de pengarna kan man naturligtvis få ett par beg. roliga bilar(Alpina) , ny bil ä ny bil .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.