|
|
|
|---|---|
| Till att börja med kan jag säga att jag har sökt och läst de gamla inlägg som finns om BMW-fynd. Det verkar både vara ris och ros om honom. Jag tyckte nämligen att det lät mycket negativt för ett par år sen men att det i år har skrivits mestadels positiva saker. Därför undrar jag om det är någon som har lite färskare information om firman? | |
|
vi köpte vår 540 där! Helt underbart!! |
|
|
Jag har nyss köpt en 323 -96 och är en mycket nöjd kund. Jag kan inte så värst mycket om bilar men jag vet vad som är skönt att åka i. Jag kände mig trygg i den affären. |
|
|
Och då en liten brasklapp till dig 3D pinball. Nyregistrerade på forumet skall man alltid vara lite mer skeptiska till då det är lätt registrera sig. Nu säger jag inte alls att det är så i dessa fall men vill bara göra dig uppmärksam. Men som sagt var, jag har hängt här ett tag och minns förra diskussionen om hur det var då ... men folk kan ju ändra sig, eller? Skulle då inte gör affärer utan att kolla riktigt noga och börja det lukta fisk eller dåliga ursäkter, gå därifrån, det finns många andra bilar/firmor att välja bland. |
|
|
Det är därför detta forum är så bra för att sådanna som du Coolblue talar om och hjälper folk när de vill ha hjälp. Jag är ny och jag känner mig trygg här också. Man skall vara vaksam när det gäller affärer. Per som sålde bilen till mig verkade vara en rutinerad affärsman men ändå resonabel. Lycka till |
|
|
3d pinball: Om man ändå skall handla i göteborg så rekommenderar jag Europeiska Bilimporten AB. Seriös firma med bra service. Jag har köpt många bilar via dem. Skicka ett mail om du vill ha mer info. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Det känns ibland som om det är ren Häxjakt på företag här på Forumet. Det finns så många som skriver utan att själva ha någom som helst erfarenhet av företaget ifråga. Ang nyregistrerade så tror jag nog inte att Herr Orshammar varit så förutseende att han regat 2 signaturer för att kunna skriva upp sitt företag. Jag har handlat av BMW Fynd och för min del funkade det helt 100 %. |
|
|
Jack Bauer: Som du ser så säger jag bara att man skall vara uppmärksam och lägger inte någon som helst värdering vare sig det är BMW fynd, OCL Brorssons eller BMW Solna. Det har förekommit att det registerats en massa signaturer men att det sedan visat sig att IP-numret varit detsamma. Det är också bra att du handlat och blivit nöjd, en fjäder i hatten för BMW Fynd alltså ..... Men .... en begagnad bilhandlare är alltid en begagnad bilhandlare, eller hur? ;) |
|
|
Jag håller med, även om mitt motto är att bilen är viktigast. Även om jag köper en bil från BMW GROUP så vill jag kolla den ordentligt innan jag köper den. Detsamma gäller BMW Fynd eller vad nu handlaren heter. Men skum bil och skum handlare går ofta hand i hand men det är ändå bilen i sig som ska köpas inte handlaren. Så länge handlaren bara är begagnad bilhandlare (dvs småljuger lite, vill kränga bil till varje pris) är det OK. Det finns dock handlare som håller på med värre saker än så och då skall man nog passa sig även om bilen verkar fin (moms/stulen/skruvad?). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.