AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
637

Start problem snabb hjälp önskas!1

Visa användare
41
Almqvist_85
Bmw 520 i -88 e34
hej jag har problem med min bmw 520i -88 (e34) 2.0L

det startar bra då den är kall tex. står ute
men då den är varm tex. står i garaget startar den inte alls

så jag har problem som jag måste lösa snabbt

skriv snabba

mvh/patrik

Kolla luftsystemet, läckor, sprickor, mät kallstartgivare enligt verkstadsboken...

calle1983
Visa användare
41
Almqvist_85
Bmw 520 i -88 e34
har gjort det mästa den har stått på verkstad i 3 veckor men inget händer hmmm jag hatar el och diesel i ske-å

det sitter ny startmotor ny styrenhet och allt annat skit

Bilen startar alltså utomhus men inte inne i garaget trots att bilen i båda fallen varit avstängd lång tid,dvs så man kan kalla det för en "kall-start",har jag förstått dig rätt??Om det är så är det mycket lustigt, o egentligen det enda ja kan tänka mig vara problemet då är att du har dålig kontakt nånstans,står den ute kondenserar fukt på bilen o fukt leder ström som bekant,när sedan denna fukt förångats så upphör den elektriska förbindelsen,långsökt men möjligt....Mer troligt är dock att det du menar är att bilen är omöjlig att starta när den är varmkörd,o det kan bero på tokläckande spridare.....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
41
Almqvist_85
Bmw 520 i -88 e34
men min bil firar 3 veckor på el och deisel i dag

dom hittar inget fel det verkar som det är nån givare av nåt slag men vilken i så fall

.....

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Har du någon gnista på stiften närstartmotorn drar runt, hur ser stiften ut? Hur har motorn gått när den har startat?
Går bränslepumpen när startmotorn drar runt?
FAF
Visa användare
41
Almqvist_85
Bmw 520 i -88 e34
motorn går som en klcocka då denstartar

vet ej vad felet är ger gnista

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.