|
|
|
|---|---|
|
absolutely nothing....Eller? Är egentligen låsbultar något som förhindrar stöld av fälgar? Jag inbillar mig att om man är ute efter att stjäla fälgar har man med sig ett gäng olika låsbultskombinationer. Man hör ju hela tiden om fälgar som blir stulna, trots att de har de dyraste/bästa låsbultarna. Finns det belägg för att stöldbegärligheten går ner om man använder dylika, oftast sitter ju bultarna dolda. Beviset vore för mig att någon kommer ut till sin bil och hittar fälgcentrumskåpan avplockad och ingenting mer rört. Har detta hänt någon? | |
|
Det är väl till för att försena tjuvarna som förhoppningsvis blir skrämda av något och ger sig iväg? E killarna proffs och har tid på sig så hindrar ju låsbultarna förstås inte. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
ormen |
de på mekonomen som har "invändig spec. hylsnyckel" (ca. 400:-) kombinerade med ett par fälgar med djupa bulthål är helt klart jobbigt för åtminstånde amatörer.... men visst, riktiga tjuvar finns det inga lås för |
| Det hindrar definitivt snorungar som vill ha pengar till folkbers eller soppapengar till EU-moppen! Jag har trippelmontage låsbultar på mina! Lika bäst att slå på stort! =) | |
|
Stavros: Det är flera som kör som dig:))de som klagar på mig är de som byter däck de är alltid lika glada man kommer in..... |
|
|
Det finns definitivt låsbults-arrangemang-special som är MYCKET effektivt (även mot proffs). Jag hade det på mina BBS 20". Om det är så att jag har haft "besök" så har dom garanterat vänt på klacken och tittat efter något annat objekt :)) Skulle gärna berätta, men det funkar ju inte här på ett forum. // Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.