|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har använt sök funktionen men har inte blivigt mycket klockare på det så jag gör ett försök och lägga in ett inlägg. Det är så att det skramlar, dunkar lite från motorn. Detta hörs när man står på tomgång och går fram och lyssnar på motorn. Jag har läst att det kan vara vattenpumpen eller servopumpen (oljepumpen?). Hur ska man ta reda på vad det är? Kan det vara nått annat? Bilen lämnades in vid 27000 mil och då byttes hela toppen m.m. Mätarn har stannat på 29996 mil och jag vet ju inte hur långt den har gått efter detta. För övrigt så är det inga problem med bilen. Den går, startar och funkar som den ska. Mvh Johan. | |
|
skulle kunna vara växellådan, så va min 535a, e de värre när den e varm eller? |
|
|
Det är inget med fläkten m.m framme vid motorn som lever om?? Annars kunde det ju varit kammen,men den antar jag att du har bytt redan. Lycka till.....du kan ju alltid be någon mekaniker på en BMW verkstad lyssna på bilen. /Ricke |
|
| Det hörs ingenting när man kör. Endast när man står utanför bilen eller har en dörr öppen när man står på tomgång. | |
| Det låter som om det vore nått lager eller så. Det är möjligt att det är nått med fläkten eller så. | |
| blir det tyst när du trycker ner kopplingen? | |
| Det har jag visserligen inte testat. Men jag skulle tro att det inte är nått med kopplingen. Låter framifrån. | |
| Det kan i värsta fall vara spännrullen till kamremmen som börjar ge sig. Den brukar liksom vina lite på tomgång och öka lite med varvtalet. | |
|
Spännrullen tvivlar jag på att det är. Det borde de bytt när toppen renoverades. Det kan jag iof kolla för jag har papper på vad som byttes. Det hörs inte när man har högt varvtal, bara när man står på tomgång. Idag hörde jag också att det lät inne i kupén när man stängde av fläkten. |
|
| blir de värre när den e riktigt varm!!! | |
| Min bror hade liknande problem med sin 735 i våras, det visade sig vara en brusten kamaxel. | |
| har sammedant skrammelljud på min, det låter som att det kommer från en av rullarna | |
| Något man bör åtgärda snarast eller kan man köra som den är ändå? | |
| El_duce: Nej det blir inte värre när den är varm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.