|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis monterat min CD-väclare i bagageutrymmet. Jag tänkte ta strömmen från den kabeln som går till bakljuset. Jag har hört att man kan sätta på en clip så man får ut ström direkt från kabeln. Är det någon som har erfarenhet av detta? Var skaffar jag kopplingen? | |
|
Sådana kopplingar är ju vanliga, har precis samma sak fast för mitt bromsljud i vingen.. Clip:en kan du med fördel köpa på Elfa/biltema/Micro/Clas Ohlsson etc, de är som sagt vanliga. Men att du skall kunna driva växlaren med den strömmen är jag lite osäker på... Funkar det verkligen? Kan du inte få problem med spännigsfall som leder till att lysena inte har samma styrka? Jaja, jag vet faktiskt inte. /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Bara lyssna på CD när lyset är tänt? Ta inte fel kabel bara, pinsamt om du måste bromsa för att CD:n skall funka! :-) |
|
| Darklight: Har talat med Clas Ohlsson och Kjell o Co Dom hade aldrig hört talas om det. I Elfa hittar jag inte den. Vad ska jag söka på? | |
|
Finns på OK. Det är blå flärpar med 2 kabelspår i, finns bland flatstiften. |
|
| jag tror att dem kallas ström tjuvar!!! | |
|
Använd inte dom, det är att be om problem. Jag arbetar som mobiltele/stereo/komradio-montör och vi använder inte dessa strömtjuvar/scotchlock eftersom dom lätt går sönder och kapar kabeln man ansluter den mot. Dra en ordentlig kabel från batteriet eller säkringsdosa eller liknande. Det tjänar du på i längden. // Joakim |
|
|
Eller så kan du skaffa en 3-serie med en sexa så har du batteriet i bagaget!! =) Då är det inga problem att dra kabel.......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.