|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar on någon kan hjälpa mig med Vad jag ska göra för att få några extra kusar i en M3:a mod e36 (3.0 liters motorn) Har set i annonser att många bilar har ca 320hk och uppemot 340hk. Skulle gärna vilja fixa till det jag med, och undrar då, Vad ska göras/bytas? Vad kostar det, ungefär? Samt var får jag tag på delar och ev verkstäder som kan hjälpa mig? Ett stort tack på förhand! //Krigarn | |
|
Hur många extra hk vill du ha..? är det 10 det handlar om lr är det 40? Filter,sportsystem, kammar, kolfibar box till insug, vanos chipp och en riktig mappning av bilen är det enklaste å billigaste, även fast vi pratar om säker 50-60k för delarna nya, finns så kallade 330kitt och man ser nått säljas för runt 15k ibland. Finns folk här på forumet som e mer kunniga på trim till 3,0l Annars så brukar dom flesta bli nöjda med filet, sportsystem och en mappning av bilen och då har du nog runt 300hk |
|
|
Du borde ta kontakt med khöler i ullared. Nummret dit är: 0346-31049...dom är grymma som faan på just M3:or..Om du ska ha 340hk så kostar de säkerligen 40000-50000 kr också...kolfiberinsuget kostar la över 20 bara de.. sen e de vanoschip, filter, andra kammar, sportsystem, kattersättningsrör, och en mappning när allt e klart...då kommer du få en M3:a som e fruktansvärt brutal...... Själv har jag: chip, vanoschip, filter och system..vad jag vet.. Och min kör jag jämt med 3.2:or med...men jag funderar också på att åka till khöler till våren.. ///M3 |
|
|
Vill du trimma seriöst så: Länk BMW 325 Turbo.... |
|
|
Ett stort tack för svaren! Men jag är ännu inte så kunnig men jag är ju med så långt att ju mer hk man vill ha ju mer kostar det. Men är det nån som har lust att förklara vad mappning är? //Krigarn |
|
|
Mappning är i princip samma sak som att chipptrimma. Skillnade är att du ändrar parametrar i det befintliga styrsystemet för just din motor. Alla motorer skilljer sig något. Därför kan det ge lite extra att mappa istället för att chippa. ///Jesper |
|
|
Ok. Då är alltså mappningen det sista man ska göra, med andra ord så börjar man inte med att mappa. Vet du ungefär vad det kan kosta?? //Krigarn |
|
|
HEj Krigarn, använd sökfunktionen ovan det finns många intressanta diskussioner kring detta ämne som jag hoppas du kan läsa med intresse. Min personliga reflektion är att en hel del försäljningssnack om 340hk mm får man ta med en nypa salt så länge folk inte har papper från rullande landsväg eller liknande. Ha en bra helg Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.