AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
536

Köpa nu eller vänta?

Tänkte lägga min beställning på en E46 sedan till våren men nu har jag börjat fundera på om man inte ska vänta in E90:n. Vad tycker ni?
Någon som har fler länkar med info/bilder än dom man kan hitta här på forumet?
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
om du orkar vänta så ska du göra det absolut.. Men det beror på om du ska ha E46:an oavsett eller inte..När E90:n kommer så kommer du antingen falla för den eller inte.. Om du då köper E46:an så kommer den vara billigarre eller med fler förmåner, då den kommer att falla i pris pga E90:n..

........ HAHA ;p .....
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Svårt val det där saverman...köpa helt ny modell med risk för besvärliga barnsjukdomar eller köpa gammal modell av sista årgången där de flesta felen förhoppningsvis rättats till under modellens fortlevnad.

Jag skulle nog inte köpa en E90 under modellens första levnadsår...kanske inte ens under det andra. Att vara först kan ju vara trevligt men ekonomiskt/praktiskt kan det vara en nackdel.

Min plan är nog att behålla E46:an ett antal år framöver tills dess att E90 "stabiliserat" sig och eventuella barnsjukdomar kommit fram och åtgärdats. Får väl helt enkelt stå ut med att grannen kanske har en senare modell...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.