|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har letat bland tidigare inlägg men inte hittat några solklara svar.... Vill slänga ut min Blaupunkt slot in CD till förmån för en BMW originalstereo. Eftersom Business CD-maskinerna är så förbannat svåra att få tag på är jag nu inne på en Business bandare + cd-växlare i skuffen. Mina första viktigaste fråga är nu: · Har ALLA maskiner som heter Business (e34, e36, Z3) styrning för CD-växlare? Skulle oxå gärna vilja veta: · Kan jag vara säker på att en Original-växlare med namnet Business passar till ovan nämnda stereo? Om inte, vilka passar? Nya? Begagnade? · Vad behövs för kablar, adaptrar med mera? Jag har minsta ljudpaketet (6 st högtalare) i bilen. UPPSKATTAR HJÄLP! MVH Christian | |
|
En sak till... kräver business bandaren externt slutsteg för att driva mina högtalare?? Eller är det bara att plugga in den och spela? MVH |
|
|
Hejsan, kan bara dela med mig av mina erfarenheter när föräldrarna bytte från Reverse till Business. 1. Mig veterligen har alla Business-varianter styrning för CD-växlare. 2. Nej, såvitt jag vet kan man absolut inte vara det. T.ex. passar såvitt jag vet inte en e39-växlare en Business som suttit i en e36. Vet dock inte med säkerhet hur det är mellan e36 och e34, jag gissar att det borde gå, men säker är jag inte. 3. Det finns någonstans i forumet (minns inte var) en länk till en amerikansk firma som har lite olika adaptrar. Sök är mitt enda råd =/ 4. Nej, du behöver inget slutsteg. När föräldrarna bytte var det plug and play som gällde, vi behövde bara ta ut Reverse:n och sätta in Business-stereon. Mitt tips skulle nog vara att skaffa paketet från en bil eller åtminstone försöka matcha växlare och spelar både åldersmässigt och serie-mässigt (e36, e34). Hoppas det hälpte lite iaf, annars rycker nog nån mer in inom kort =) /Zhiv |
|
|
Var hittar man en sådan cd-växlare? ----------------------- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
| Zhivago > tusen tack för mycket bra och utförliga svar! | |
| Zhivago > tusen tack för mycket bra och utförliga svar! | |
|
lämpliga adapter pillfjuttar till multi ratt samt orginal radio mm hittar man i england hos www.conects2.co.uk (Svensk ÅF: Sony) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.